۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۴۸۲
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:

نماز جمعه صحنه بیعت با ولایت فقیه است

مسؤول شورای سیاست‌گذاری خراسان رضوی گفت: نماز جمعه صحنه بیعت با ولایت‌فقیه و پایگاه و جایگاه حراست و حمایت از قرآن، نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب است.
حجت الاسلام معادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی، امروز در نخستین همایش ائمه جمعه در خراسان شمالی، با تأکید بر اهمیت جایگاه نماز جمعه، اظهار داشت: برپایی نماز جمعه به‌عنوان یک فریضه وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن یکی از وظایف مهم حاکم اسلامی است.

وی افزود: نماز جمعه به‌عنوان یک فریضه الهی در حفظ و صیانت از هویت دینی و فرهنگی و ارزش‌های والای اسلام و انقلاب نقش تعیین‌کننده‌ای دارد؛ ازاین‌رو باید هر هفته از این فرصت فرهنگی برای فرهنگ‌سازی و اشاعه ارزش‌های اسلامی و انقلابی بهترین و بیشترین بهره را ببریم.

حجت‌الاسلام معادی اضافه کرد: نماز عبادی و سیاسی جمعه یکی از دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی است که به برکت انقلاب اسلامی در ایران احیا شده و با هوشیاری امام راحل (ره) و بینش و درک عمیق رهبر معظم انقلاب به یک سنت پایدار در کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نماز جمعه نماد یک جامعه دینی است که با بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و مقابله با انواع تهاجمات فرهنگی زمینه حفظ و صیانت از مصالح دین و دنیای جامعه اسلامی را فراهم می‌کند و هر زمان در نظام اسلامی نیاز به بصیرت افزایی درباره یک مسئله مهم احساس شده است نماز جمعه به‌عنوان اولین سنگر و منادی بصیرت و تقوا مورد توجه قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام معادی تصریح کرد: در این راستا باید اهمیت جایگاه نماز جمعه مورد توجه قرار گرفته و برای تبیین و تقویت این نهاد مقدس در جامعه اسلامی تمام تلاش و همت خود را به کار بریم.

وی خاطرنشان کرد: در اهمیت جایگاه این فریضه الهی همین بس که در قرآن کریم سوره‌ای به نام سوره جمعه وجود دارد که گویای اهمیت و اهتمام ورزی این سنت الهی از اوایل اسلام و در زمان پیامبر اکرم (ص) است.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری خراسان رضوی گفت: نماز جمعه صحنه بیعت با ولایت‌فقیه و پایگاه و جایگاه حراست و حمایت از قرآن، نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات