۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۷۲۵۱۱
آيت الله نمازي:

نماز جمعه عامل اقتدار اسلام و مسلمانان است

نماينده ولي فقيه در كاشان از نماز جمعه به عنوان يك هديه بي نظير و عطيه آسماني از سوي خدا به امت پيامبراكرم(ص) نام برد و گفت: نماز جمعه عامل اقتدار اسلام و مسلمانان است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با اشاره به سالروز صدور فرمان تاريخي امام خميني(ره) و برگزاري نخستين نماز جمعه در 5 مرداد ماه سال 58 به امامت آيت الله طالقاني در دانشگاه تهران، گفت: نماز جمعه يك هديه بي نظير و يك عطيه آسماني از سوي خدا به امت  پيامبراكرم(ص) است.

وي با اشاره به اينكه حضور در نماز جمعه براي  افراد مكلفي كه عذر و بهانه اي ندارند واجب است، ابراز کرد: نماز جمعه تا شعاع 11 كيلومتري از چهار جهت به مركز اقامه نماز جمعه براي افرادي كه هيچگونه عذري ندارند واجب است.

آيت الله نمازي همچنين به آثار و بركات نماز جمعه اشاره كرد و اظهار داشت: خطيب جمعه در خطبه اول وظيفه دارد مردم را به پاكي و طهارت و صداقت و ايمان و تديين و تقوا دعوت كند و در خطبه دوم مسائل روز و جاري جامعه اسلامي و امت اسلام و جهان اسلام را به اطلاع مردم برساند.

وي نماز جمعه را عامل اقتدار اسلام و مسلمانان دانست و با اشاره به اينكه اسلام تأكيد بر اقامه نماز يوميه به جماعت دارد، عنوان كرد: مسلمانان سه نوع اجتماع روزانه دارند كه هر سه اجتماع مسلمانان عامل اتحاد مسلمانان است، اجتماعات روزانه نمازهاي يوميه، اجتماعات هفتگي نمازهاي جمعه و اجتماعات ساليانه در مراسم و مناسك حج است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اينكه نمازهاي يوميه و خصوصا نماز جمعه عامل بازدارندگي از گناه است، گفت: نماز عامل مهم بازدارنده از گناه است و نماز به طور طبيعي انسان را از گناه دور مي كند.  

آيت الله نمازي تمامي مشكلات و آسيب هاي اجتماعي جامعه را ناشي از ضعف تعهد ديني افراد دانست و تأكيد كرد: چنانچه مسؤولان كشور اين هنر را داشته باشند كه بتوانند نماز هاي جمعه را تقويت كنند و از همه ظرفيت هاي نماز جمعه استفاده شود بيش از 90 درصد از مشكلات جامعه حل خواهد شد.

وي در ادامه از نهادهاي فرهنگي، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه هاي علميه، اساتيد و آموزگاران و دبيران درخواست كرد تا خانواده را تشويق به شركت جوانان در نمازهاي جمعه و جماعت كنند.   

آيت الله نماز در ادامه با اشاره به كلنگ زني مصلي بقيه الله الاعظم كاشان در اول آبان سال 88، گفت: فاز نخست مصلي نماز جمعه كاشان به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع  بعد از گذشت 4 سال از كلنگ زني در 26 مهرماه سال 92 افتتاح و به بهره برداري رسيد و فاز دوم آن اول دي ماه سال 92 با نصب گنبد و شبستان به مساحت 13 هزار مترمربع آغاز شده است.

وي از مصلي بقيه الله الاعظم كاشان به عنوان يك امر تاريخي و اعتبار و آبرو براي مردم كاشان نام برد و با تأكيد بر اجراي كامل اين پروژه اين عظيم، عنوان كرد: مسافراني كه از آزاد راه اميركبير وارد ورودي كاشان در بلوار امام رضا(ع) مي شوند با مشاهده عظمت مصلي كاشان آن را شايسته مردم كاشان خواهند دانست.

نماينده ولي فقيه دركاشان نقش مصلي نماز جمعه را در فعاليت هاي مذهبي و معنوي منطقه حائزاهميت دانست و يادآور شد: سالانه 56 نمازجمعه و 2 نماز عيد قربان و عيد فطر برگزار مي شود كه در هر نماز بطور متوسط حدود 5 هزار نمازگذار و سالانه 40 ميليون نفر در نمازهاي جمعه و نمازهاي عيد در مصلي كاشان شركت دارند.

آيت الله نمازي در ادامه با ابراز تأسف از توقف عمليات اجرايي فاز دوم مصلي بقيه الله الاعظم كاشان به دليل مسائل پيش آمده، ابراز اميدواري كرد افراد متمكن و خيرين شهرستان كاشان كه توان تكميل پروژه مصلي كاشان را دارند مساعت كنند تا از نابودي سرمايه گذاري ميلياردي مصلي كاشان جلوگيري شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به سالروز پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات مرصاد در سال 67 گفت: در اين عمليات كه منافقين با پشتيباني و حمايت صدام و آمريكا از قصر شيرين قصد تجاوز به خاك ايران را داشتند با به جاي گذاشتن 2 هزار و 500 كشته و انهدام 400 خودرو، نفربر و تانك شكست سختي را متحمل شدند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات