۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۷۲۵۳۰
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

ایجاد خیمه های معرفتی یکی از خروجی های طرح ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان یکی از خروجی های مهم طرح ولایت را ایجاد خیمه های معرفتی از سوی شرکت کنندگان در طرح دانست و گفت: هرکدام از شما در مجموعه های خود خیمه معرفتی ایجاد و پرچم هدایت را بلند کنید.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، افتتاحیه سومین دوره طرح کشوری ولایت صبح امروز با حضور بیش از هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد و تا پایان مرداد ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در افتتاحیه سومین دوره طرح ولایت گفت: خدا را شاکریم طرح ولایت به شجره طیبه تبدیل شده است، چرا که این طرح در دهه 70 با جمع کوچکی و با همت آیت الله مصباح یزدی آغاز و هر سال با شکوه تر از سال قبل دنبال شد.

وی افزود: خدا را شاکریم که در بین جوانان علاقه ای برای شرکت و فهم مباحث بنیادین و اعتقادی وجود دارد و از همه دوستان که بخش اعظمی از آن ها از سوی نیروها و ستاد های مردمی هدایت و کنترل می شوند برای برگزاری چنین طرح پر محتوایی تشکر می کنم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: توفیق حضور در طرح ولایت در جوار بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج جزء توفیقاتی است که در طول عمر به صورت نادر رخ می دهد و این می تواند نقطه عطفی در طول زندگی جوانان ما باشد چرا که در طرح ولایت طعم شیرین معارف ناب ولایی را خواهید چشید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان مدیریت خداوند بر بندگان را  در راستای ولایت دانست و تصریح کرد: این ولایت به معنای خروج از تاریکی ها به سوی نور است و ولایت ما را هر چه زودتر به خداوند متعال می رساند و حرم های امامان معصوم از مصادیق خانه هایی است که در آن ها می توان به نور و ولایت الهی رسید.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار کرد: آشنا شدن با معارف الهی و فراگیری مبانی عمیق دین مسؤولیت های انسان را افزایش می دهد و امتحانات الهی بعد از این علوم شروع می شود چرا که کسی که علمی ندارد مسؤولیتی در قبالش وجود ندارد و به آزمایشات الهی مبتلا نخواهد شد.

وی ادامه داد: در عین حضور در طرح ولایت باید متوجه مسؤولیت های خود در قبال این علم باشیم و آن هم به این دلیل است که پس از حضور در طرح ولایت امتحانات الهی شروع خواهد شد و مسؤولیت های ما را سنگین تر خواهد کرد و بر ما لازم است که افزون بر آگاهی توانایی های لازم را برای شرکت در طرح ولایت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان علم را فضیلت و موجب کرامت انسانی دانست و عنوان کرد: این علم به شرطی موجب کمال خواهد شد که بتوانیم به آن عمل کنیم و باید در کنار بحث های معرفتی به بحث های معنوی و افزایش محبت و عشق بپردازیم که اگر معرفت و محبت با یک دیگر تلفیق شود معجزه خواهد کرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: جوانان مومن افزون بر خود باید به فکر دیگران هم باشند چرا که علاوه بر صالح بودن باید مصلح هم باشند، اما در عین این که به اصلاح می پردازند باید به این موضوع توجه کنند که امام رضا(ع) آبروی مومن را از خانه کعبه بالاتر دانسته و احترام به مومن را از واجبات دین دانسته اند.

وی تصریح کرد: اگر شخصی از دوستان یا اطرافیان شرکت کننده در طرح ولایت دچار گرفتاری های اعتقادی و رفتاری بود اما دشمن خداوند متعال نبود قابل احترام است و جوانان مومن انقلابی نمی توانند نسبت به این گونه افراد بی تفاوت باشند چرا که گره های اعتقادی باید به دستان مهربان شما باز گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در پایان سخنان خود یکی از خروجی های مهم طرح ولایت را ایجاد خیمه های معرفتی از سوی شرکت کنندگان در طرح دانست و گفت: هرکدام از شما در مجموعه های خود خیمه معرفتی ایجاد و پرچم هدایت را بلند کنید و روحیه انقلابی خود را حفظ کنید چرا که این عین بحث های معرفتی است و شعاری در این گونه بحث ها وجود ندارد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات