۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۷۲۶۴۴
حجت الاسلام مهندسی:

دوری از قرآن ریشه دردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است

مسؤول تربیت مربی ستاد مرکزی حفظ و قرائت قرآن ‌کریم ریشه دردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را به ‌دلیل دوری از قرآن عنوان کرد و گفت: قران حلال مشکلات است و باید زندگی بدون قرآن را حذف کرد.
حجت الاسلام مهندسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سیدعباس مهندسی، مسؤول تربیت مربی ستاد مرکزی حفظ و قرائت قرآن‌ کریم، ظهر امروز در مراسم اختتامیه«جشن رمضان» تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن لرستان قرآن را سرمایه خواند و گفت: به گفته امام علی(ع) اگر قرآن داشته باشیم و هیچ چیز نداشته باشیم گویا همه چیز داریم و اگر همه چیز داشته باشیم و قرآن نداشته باشیم هیچ چیز نداریم.

وی با اشاره به فضائل قرآن کریم بیان کرد: به‌ واسطه قرآن قلوب به آرامش می ‌رسد و فضائل قرآن ‌کریم هرگز تمام نمی‌شود.

حجت الاسلام مهندسی روز بدون قرآن را روز بدون اکسیژن خواند و اظهار داشت: اگر کسی قرآن را بفهمد و باور کند انس با قرآن دارد و قلبی که قرآن در آن جای بگیرد هرگز دچار درد نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوری از قرآن ریشه دردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: قرآن، قانون اساسی و داروخانه معنوی بشر و حلال مشکلات است، برای پیمودن راه از بی راهه باید با قرآن مأنوس شویم.

مسؤول تربیت مربی ستاد مرکزی حفظ و قرائت قرآن‌ کریم قرآن را با فضیلت ‌ترین نعمت‌ها و هدیه الهی خواند و گفت: قرآن کتاب زندگی بوده و این کتاب باید به کتاب مردمی تبدیل شود.

وی در ادامه با تأکید بر حفظ قرآن خاطرنشان کرد: قرآن را باید با مفاهیم و معارف حفظ کرد و باید توجه داشت که شکست در حفظ قرآن معنا ندارد و حفظ قرآن به هر اندازه را باید موفقیت دانست./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات