۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۷۲۶۸۰
خالدی در گفت‌وگو با رسا:

تکیه مسؤولان بر توان داخلی فشار دشمن را خنثی می کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر ثبات اقتصادی ایجاد شود می‌توانیم بیرون از مرزها مقابل دشمن باقدرت سخن بگوییم، امروز کشور ما در دنیا مقتدر است اما در زمینه مسائل اقتصادی باید دولت به فکر اصلاح باشد.
خالدی

محمد خالدی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت ثبات اقتصادی و راهکارهای آن، گفت: هر کشوری برای رشد و ثبات اقتصادی باید ظرفیت‌ و پتانسیل خود را در نظر بگیرد به عنوان مثال در کشور ما که بارندگی آن زیر 250 میلیمتر در سال است نمی‌توان فقط به کشاورزی آن تکیه کرد، باید درباره مسائل دیگر هم سرمایه‌گذاری و مدیریت درست صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های رشد و پیشرفت هر کشور می‌تواند به تداوم و ثبات اقتصادی آن کمک کند، عنوان کرد: تحریم‌های کشور ما از ابتدای انقلاب تا امروز کم و بیش بوده است و زیاد نمی‌تواند بر مسائل اقتصادی کشور اثرگذار باشد.

خالدی با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اینکه ثبات اقتصادی مسائل کلان ملی و فراملی در خارج از مرزها را در نظر گرفته است، بیان داشت: اهمیت ثبات اقتصادی چنان است که اگر ایجاد شود ما می‌توانیم بیرون از مرزها مقابل دشمن باقدرت سخن بگوییم، امروز کشور ما در دنیا مقتدر است اما در زمینه مسائل اقتصادی باید دولت به فکر اصلاح باشد که با افزایش قیمت کالا و جنس مواجه نشویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی باید نمایندگان در ارتباط با مردم مطالبات و خواسته‌های آنها را به دولت انتقال دهند، که دولت به این مطالبات برحق مردم جامه عمل پوشاند، امروز مجلس تلاش می‌کند که در قالب استیضاح یا مطالبه از دولت برای قوی کردن تیم اقتصادی اصلاحاتی را انجام دهند.

خالدی افزود: سخنان سخنگوی دولت درباره تصمیم رییس جمهور مبنی بر تغییراتی در تیم اقتصادی نشان می‌دهد که هم مجلس و هم دولت پیام رهبری را دریافت کردند و در صدد رفع مشکلات اقتصادی هستند، ثبات اقتصادی سبب رضایت مردم  به عنوان پشتوانه جمهوری اسلامی می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره اهمیت تکیه دولتمردان به امکانات و توانایی‌های داخلی تاکید کرد: ثبات اقتصادی و برخی مسائل هیچ ارتباطی با خارج یا تحریم ندارند و آنچه سبب نارضایتی مردم شده مربوط به داخل کشور است، چراکه بسیاری از اقلام زندگی مردم وارداتی نیست و اصلا ارتباطی با خارج ندارد پس نباید به این راحتی گران شود، ارز هم باید سامان دهی شود و بخش عمده آن در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.

خالدی افزود: باید بسیاری از آنچه را از خارج وارد می‌شود را کم کنیم و تولیدکنندگان تلاش کنند با کیفیت بالای کالا و رضایت مردم را کسب کنند، گاهی وارد کردن برخی قطعات لازم و ضروری است اشکالی ندارد اما نباید فن، سرمایه، متخصص، امکانات و همه ابزار را از خارج وارد کنیم.

وی تصریح کرد: امروز ما در زمینه هوا و فضا مجبوریم که برخی قطعات را از خارج وارد کنیم همانگونه که سایر کشورها نظیر آمریکا برخی قطعات هوا و فضای خود را از کشور ژاپن یا آلمان وارد می‌کنند، اما این دلیل نمی‌شود آنچه را هم که در داخل تولید می‌شود از خارج وارد کنیم، ما هرگز نباید آنچه را که در داخل تولید می‌شود از خارج وارد کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما در کشور خود سرمایه، متخصص، امکانات و ابزار فراوانی داریم اما باید همه داشته‌های خود را روی کاغذ بیاوریم و برای آن برنامه و مدیریت درست قرار دهیم که محتاج خارج نشویم./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات