۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۷۲۷۸۵

کنگره شمس تبریزی برگزار می‌شود

همزمان با برگزاری کنگره شمس تبریزی؛ تفاهم نامه خواهرخواندگی تبریز و قونیه منعقد خواهد شد.
شمس تبریزی

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز امروز در جلسه هماهنگی کنگره بزرگداشت شمس تبریزی اظهار داشت: شمس تبریزی یکی از مهمترین مفاخر تبریز و آذربایجان است که باید توجه ویژه ای به تاثیرگذاری وی در ادبیات این مرز و بوم داشته باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره شمس تبریزی می تواند یکی از مهم ترین برنامه های تبریز 2018 باشد و این امر نقطه آغازی برای ادامه ویژه برنامه هایی با موضوع شمس تبریزی باشد.

وی یادآور شد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز آمادگی لازم را برای تشکیل تیم تخصصی برگزاری کنگره شمس تبریزی دارد.

حجت الاسلام حمیدی همچنین گفت: این کمیته تخصصی با حضور نهادهای علمی و هنری از جمله دانشگاه تبریز، دانشگاه هنر اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز تشکیل خواهد شد و اساتید برجسته کشوری شمس و مولوی شناسی در این کمیته تخصصی حضور خواهند داشت.

تفاهم نامه خواهرخواندگی تبریز و قونیه

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل در این جلسه گفت: پیش تفاهم‌نامه انعقاد خواهرخواندگی تبریز و قونیه توسط امور بین الملل اداره کل روابط عمومی تنظیم شده است و مدیریت شهری قونیه موافقت ضمنی خود را اعلام کرده اند و این کنگره می تواند زمینه مناسبی برای انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی تبریز و قونیه باشد.

سعید حاجی زاده اظهار کرد: تبریز و قونیه زمینه های مشترک فرهنگی بسیاری به دلیل مقربه مولانا در شهر قونیه دارد و این مشترکات فرهنگی می تواند در زمینه خواهر خواندگی تقویت شود.

وی ادامه داد: می توان همزمان با برگزاری این کنگره هفته فرهنگی تبریز در قونیه و یا هفته فرهنگی قونیه در تبریز برگزار شود که به این امر می تواند نمایشگاهی عظیم از آثار فرهنگی دو شهر محسوب شود.

گفتنی است در این جلسه دکتر مهری باقری استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز، دکتر مهدی محمدزاده معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، جواد کریم نژاد معاون امور هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی حضور داشتند و نمایندگان آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

برگزاری همایش بزرگ نقاشی با موضوع شمس تبریزی، برگزاری موسیقی عرفانی و سایر برنامه های فرهنگی از جمله ریز برنامه های این کنگره بود که در صورت تصویب کمیته اجرایی این کنگره همزمان با 8 آذر ماه سالروز دیدار شمس و مولانا و برگزار خواهد شد./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات