۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۷۲۸۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

زنده نگاه داشتن قیام عاشورا رسالت اصلی هیئات مذهبی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: وظیفه و رسالت اصلی هیئات مذهبی بیان اهداف قیام عاشورا و زنده نگاه داشتن آن است.
حجت الاسلام علی خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع زائران رضوی و خادمین حسینی اعزامی از خراسان شمالی به مشهد مقدس، اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم ولایی و مؤمن ایران اسلامی، خادمی ائمه اطهار (ع) در قالب برپایی هیئات مذهبی است.

وی افزود: این جزء بالاترین افتخارات یک مسلمان است که بتواند در مسیر اشاعه فرهنگ اسلامی و سیره ائمه اطهار (ع) خدمت کند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: یکی از مناسبت‌های پربار و معنوی شیعیان جهان، برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر است که شیفتگان خاندان اهل بیت (ع) ارادت خود را به ستارگان آسمان امامت و ولایت نشان می‌دهند؛ ازاین‌رو مسؤولان هیئات مذهبی بیشترین وظیفه را در راستای اشاعه فرهنگی دینی بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: ایام محرم فرصت گران‌بهایی است تا برای اشاعه معارف اسلامی و نهادینه کردن اهداف قیام عاشورای حسینی تلاش کرد؛ اما ضروری است در کنار شور حسینی عزاداران، فلسفه قیام عاشورا علاوه بر بازگویی، عملیاتی هم بشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اباعبدالله الحسین (ع) برای زنده نگاه داشتن دین مبین اسلام، برپایی نماز اول وقت و احیای امر به معروف و نهی از منکر از جان خود و اهل بیت خود گذشتند؛ به همین دلیل رسالت اصلی هیئات مذهبی نیز برقراری همین اهداف ناب قیام سرخ حسینی به‌ویژه نماز اول وقت است.

وی افزود: درواقع وظیفه و رسالت اصلی هیئات مذهبی بیان اهداف قیام عاشورا و زنده نگاه داشتن آن است./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات