۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۷۲۸۲۷
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز خبر داد؛

افتتاح ۸ کتابخانه در شهر/ برگزاری بزرگترین مسابقه کتابخوانی به مناسبت عید غدیر

سراج با بیان اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برخوردار از ۳ کتابخانه فعال در اهواز است، گفت: ۸ کتابخانه با تجهیزات کامل در سطح شهر اهواز افتتاح می شود.
کتاب

احمد سراج، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه معاونت مذکور برخوردار از ۳ کتابخانه فعال در اهواز است، عنوان داشت: این کتابخانه ها مراجعه کنندگان خود را دارد و در عین حال یک مجموعه فرهنگ سرا و ۶ سرای محله ای که به زودی افتتاح می شود در همه آنها کتابخانه عمومی در نظر گرفته شده است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه نخستین سرای محله در کیانشهر افتتاح می شود، افزود: کتابخانه ها از امکانات تجهیزاتی بسیار خوبی از حیث سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری را داشته ضمن اینکه کتب مورد علاقه جوانان و نوجوانان در آن تعبیه شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کتابخانه شهید دلفی با کمک یکی از خیران اهوازی در کوی آغاجری اهواز تجهیز و در روزهای آینده افتتاح می شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع کتابخوانی برای معاونت؛ اتوبوس کتاب را مجهز کرده تا روزانه در اقصی نقاط اهواز به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار مستقر شود تا با همکاری NGO ها و سازمان های مردم نهاد در زمینه ترویج کتابخوانی گام برداریم.

سراج ادامه داد: در زمینه غدیر یکی از بزرگترین مسابقات کتابخوانی را با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان برگزار و جوایز نفیسی به برندگان اهدا می شود.

وی پیرامون نیم درصد حق شهرداری به کتابخانه ‌ها گفت: ۳۰۰ میلیون تومان در ۶ ماهه دوم سال گذشته و امسال نیز تاکنون ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است./۹۴۵۶/ت303/ب1

ارسال نظرات