۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۸۸۲

تلاش‌ها برای راه‌اندازی حوزه علمیه اسکو ادامه دارد

امام جمعه اسکو از پیگیری مستمر برای راه‌اندازی حوزه علمیه برادران در این شهرستان خبر داد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ سعید مرادپور، امام جمعه اسکو شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان این‌که احیای حوزه های علمیه و راه‌اندازی مدارس علمیه جدید در شهرهای مختلف یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: وجود مدارس علمیه خواهران و برادران در هر منطقه مشاء خیر و برکات فراوان است.

وی با بیان این‌که تعدادی از شهرهای استان آذربایجان‌شرقی علیرغم جمعیت بالا فاقد حوزه علمیه هستند، خاطرنشان کرد: این در حالیست که برخی شهرها دارای چندین دانشگاه و مرکز آموزش عالی هستند، اما هیچ مدرسه علمیه‌ای در این مناطق فعالیت ندارد.

امام جمعه اسکو از پیگیری مستمر برای راه‌اندازی حوزه علمیه برادران در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از مطالبات مهم مردم اسکو راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهر است، با این توضیح که شهرستان اسکو به دلیل آمار بالای باسوادان و مفاخر علمی‌اش به یک شهر فرهنگی در منطقه آذربایجان شهرت دارد.

حجت الاسلام مرادپور همچنین در خصوص برگزاری نماز جمعه در بخش ایلخچی شهرستان اسکو، تصریح کرد: این موضوع در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مورد بحث قرار خواهد شد و اکنون در حال پیگیری و ارزیابی مسأله هستیم که امیدواریم به زودی شاهد برگزاری نمازجمعه در ایلخچی نیز باشیم.

وی با اشاره به این‌که نماز جمعه جایگاه دشمن‌شناسی و سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، اظهار داشت: این آئین عبادی و سیاسی عامل اصلی در ارتقای دانش و آگاهی مردم نسبت به مسائل روز نیز است، در حقیقت تقویت سنگر نماز جمعه منجر به تقویت نظام و تحقق آرمان های عالی اسلامی می شود.

امام جمعه اسکو صیانت از اعتقادات، بصیرت‌بخشی و ارتقای آگاهی‌ سیاسی مردم را از کارکردهای نمازجمعه برشمرد و افزود: نماز جمعه به عنوان عنصری مهم و الهام‌بخش در تقویت تقوای الهی شناخته می شود، اگر تقوا در جامعه نهادینه و رایج شود، بسیاری از مشکلات، ‌ معضلات و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود./935/پ۲۰۴/ب1

ارسال نظرات