۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۷۲۹۱۷

دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران با امام جمعه تبریز

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در سفر به استان آذربایجان‌شرقی با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه تبریز به ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه خواهران پرداخت و اظهار داشت: به دنبال تحول بنیادین در مدیریت حوزه های علمیه هستیم.  

وی با تأکید بر مدرسه‌محوری در مدیریت امور حوزه گفت: تمام فعالیت های فرهنگی، پژوهشی باید در خود مدرسه انجام شود و مدرسه محوری به عنوان شعار اصلی در اولویت قرار گیرد، البته استقلال حوزه در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادی، آموزش و تربیت باید به صورت کامل حفظ‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر این‌که رویه مرکز مدیریت خواهران باید به‌گونه‌ای باشد که در نهایت تمام امور خواهران طلبه به خود ایشان واگذار شود، افزود: نیاز ویژه‌ای در جابجایی مصوبات و خواسته‌ها نیست و ما سیاستی را در پیش رو قرار می‌دهیم که فعالیت‌ها از مدارس شروع‌شده و مرکز مدیریت حامی طلبه و مدیران مدرسه علمیه باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تحقق رسالت خطیر حوزه‌های علمیه را با برنامه ریزی مسؤولان و تعامل مؤسسان، هیات امنا و خیرین دانست و افزود: اعتقاد به استقلال حوزه به معنای استقلال در عرصه‌های آموزشی، پژوهش، تربیتی و مقوله‌هایی است که رسالت و هویت طلاب را رقم می‌زند.

وی با بیان این‌که همت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در راستای احیای مدارس علمیه خواهران و راه‌اندازی مراکز جدید در شهرهای مختلف قابل تحسین است، گفت: هم اکنون حدود500 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد، که از این تعداد تنها 16 مدرسه علمیه در آذربایجان‌شرقی فعال است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که تعداد مدارس علمیه و طلاب خواهر این استان نسبت به جمعیت و ظرفیت‌های موجود در آذربایجان بسیار کم است، اظهار داشت: راه‌اندازی سطوح عالی حوزه در استان یکی از مطالبات جدی علمای منطقه است.  

همچنین حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی به ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه استان پرداخت و جلب مشارکت خیرین در توسعه مراکز حوزوی خواهران را یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های جاری برشمرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات