۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۷۲۹۸۰
حجت ‌الاسلام حیدری کاشانی:

انقلابی گری با حرکت در مسیر مهدویت محقق می شود

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه در حال حاضر انقلابی گری یعنی حرکت در مسیر مهدویت گفت: مهدویت یعنی خواستار تغییر و دگرگونی بودن، یعنی جهش از وضعیت حال به وضعیت مطلوب که این همان راه انقلابی گری است.
حجت ‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، صبح امروز در ادامه سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در شهرکرد در حال برگزاری است، با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران به تشریح مهمترین شاخصه های انقلابی گری در فضای اسلامی با تمسک به قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: آیه 200 سوره آل عمران یک آیه کلیدی و کاربردی در قرآن کریم است.

وی صبوری و بردباری را نخستین شاخصه انقلابی گری بیان کرد و ادامه داد: به یقین کسانی که بر محور صبر و بردباری زندگی خود را پیش می برند، دارای جایگاه بالایی هستند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تشریح مهمترین زیرشاخه های صبر و بردباری خاطرنشان کرد: صبر بر معصیت بالاترین درجه صبر است؛ به یقین بی صبری و شتاب انسان را به هلاکت می رساند خصوصا اگر در معصیت و گناه باشد.

حجت ‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه صابر و شاکر بودن از ویژگی های بارز انسان مؤمن است، گفت: صبر در مقابل طاعت و صبر در مقابل مصیبت نیز از دیگر زیرشاخه های صبر و بردباری است که باید در وجود انسان انقلابی به خوبی شکل گیرد.

وی با تأکید بر اینکه فرد انقلابی زمانی می تواند در بیرون موفق باشد که در برابر انقلاب درون خود به پا خیزد، افزود: انقلاب بر علیه خویشتن یک اصل و مهمترین شاخصه انقلابی گری است که تنها با حرکت در مسیر انبیاء الهی محقق می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه در حال حاضر انقلابی گری یعنی حرکت در مسیر مهدویت ابراز کرد: مهدویت یعنی خواستار تغییر و دگرگونی بودن، یعنی جهش از وضعیت حال به وضعیت مطلوب که این همان راه انقلابی گری است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب بر علیه درون انسان با استغفار و توبه محقق می شود، تصریح کرد: استغفار و توبه رگ حیات شیطان را قطع می کند، برکت و روی می آورد و درهای آسمان را به روی آنسان می گشاید.

حجت ‌الاسلام حیدری کاشانی، انسان انقلابی را اهل استغفار دانست و افزود: باید بکوشیم فرهنگ توبه و استغفار در بین تک تک افراد جامعه فراگیر و نهادینه شود که یکی از راه های آن استمرار به اقامه نماز استغفار است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تشریح نحوه اقامه نماز استغفار خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در اهمیت نماز استغفار می فرماید: هرگاه در زندگی تنگنا دیدی، حاجتت را پیش خداوند متعال ببر و نماز استغفارت را فراموش نکن که بسیار کارگشا است.

وی با تأکید بر اینکه مداومت به نماز استغفار سبب می شود خداوند متعال کارگردان زندگی مادی و معنوی تک تک افراد جامعه شود، ابراز کرد: به یقین اگر کارگردان زندگی ما خداوند شود، همه امور اصلاح و آرامش به معنای واقعی کلمه بر آن حاکم می شود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات