۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۷۳۰۱۷
مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی:

روحانیت شبکه عظیم تبلیغی برای حفظ و حراست از دین است

حجت الاسلام رقیمی با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی همه زمینه ها برای تبلیغ دین در جامعه وجود دارد، گفت: روحانیت به عنوان یک شبکه عظیم تبلیغی ظرفیت بسیار ارزشمندی برای حفظ و حراست از دین و ارزش های انقلاب است.
معاون سازمان تبلیغات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسن رقيمي، مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی امروز در کارگاه آموزشي روحانيان مستقر شهرهاي استان گفت: بيش از چهار هزار روحاني مستقر در مناطق مختلف کشور در حال تبليغ فعاليت هاي ديني و فرهنگي هستند.

وی با اشاره به اهميت تبليغ در حوزه دين و فعاليت هاي فرهنگي و تبليغي روحانيان در مناطق شهري، روستايي، محروم و آسيب پذير  کشور، اظهار داشت: بيش از چهار هزار مبلغ ديني در غالب طرح روحاني مستقر به عنوان يک شبکه عظيم تبليغي در سراسر کشور به ويژه در مناطق روستايي و محروم و آسيب پذير در کشور در حال فعاليت هاي ديني و فرهنگي هستند.

حجت الاسلام رقیمی با بیان این که این مبلغان دینی به همراه خانواده های خود در این مناطق حضور دارند، افزود: این مبلغان دینی مجاهدانه و مخلصانه در حوزه هاي مختلف عمران و آباداني، فرهنگي و اجتماعي فعاليت مي کنند.

مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی کشور، هجرت روحانیان به مناطق محروم و دور افتاده را نوعی جهاد در راه دین دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در مناطق روستایی برکات دینی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری را با خود به همراه داشته است.

وی با بیان این که طرح روحانیان مستقر بيست و پنج سال قبل با تاکيد مقام معظم رهبري در خصوص هجرت روحانيان به مناطق دورافتاده و محروم کشور برنامه ريزي شده است، بیان داشت: امروز حضور اين روحانيان در اين مناطق منشأ تحولات بسياري در حوزه های مختلف بوده است.

حجت الاسلام رقيمي در ادامه سخنان خود با اشاره به ارزشمند بودن کارگاه هاي آموزشي و فصلي در بروز کردن دانش و سطح آگاهي هاي تبليغي مبلغان دینی تصريح کرد: مازندران مهد علماء و بزرگاني چون حضرت علامه حسن زاده و جوادي آملي است و بايد الگوهاي تبليغي اين استان براي کشور معرفي گردد.

مديرکل امور مبلغين و مسجد سازمان تبليغات اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به نياز ضروري حضور مبلغان در مناطق مختلف کشور اشاره و خاطر نشان کرد: بسیاری از مسؤولان کشور به اين باور رسيده اند که حضور مبلغان در مناطق مختلف کشور مي تواند در کاهش و رفع آسيب هاي اجتماعي بسيار موثر واقع شود.

حجت الاسلام رقيمي همچنین به اهميت کيفي سازي حوزه تبليغ و به روز کردن شيوه هاي مختلف تبليغي و استفاده از ابزارهاي مناسب در حوزه تبليغ  اشاره کرد و بيان داشت: رشد کمي و کيفي در حوزه اعزام و به ويژه تکميل خانه هاي عالم در مناطق روستايي و محروم نيازمند اعتبارات بيشتري است و بايد مسؤولان کشور در خصوص اين اعتبارات هم سازمان تبليغات اسلامي را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان این که به طور حتم نیازهای تبلیغی روستاها و مناطق محروم کشور بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است، خاطرنشان کرد: افزایش اعزام ها به این مناطق نیازمند امکانات و شرایط مناسب تر برای مبلغان اعزامی است.

مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که حضور مبلغان دینی علاوه بر گسترش فرهنگ دینی از بروز بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد افزود: تجربه ثابت کرده تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی آثار فرهنگی و دینی بسیاری با خود همراه داشته است.

حجت الاسلام رقیمی با بیان این که مناطق کم جمعیت همواره مورد هجوم دشمنان قرار داشته است، گفت: اثرات حضور مبلغان دینی در جامعه کاملاً مشهود است و این آثار در همه بخش های فرهنگی و اجتماعی جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با هجمه های فرهنگی و دینی بسیاری از سوی دشمنان مواجه است، خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی تقویت حضور مبلغان دینی در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که دین و ارزش های الهی در معرض شدید ترین هجمه های دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت های تبلیغی موجود در جهت خنثی کردن هجمه های دشمن بهره گرفته شود.

حجت الاسلام رقیمی با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی همه زمینه ها برای تبلیغ دین در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان یک شبکه عظیم تبلیغی ظرفیت بسیار ارزشمندی برای حفظ و حراست از دین و ارزش های انقلاب است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات