۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۷۳۰۲۵
جمالی‌پور:

مسؤولان وحدت ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند

معاون استاندار استان تهران با بیان اینکه شهدا باید محور وحدت در جامعه باشند، گفت: برای تقویت وحدت لازم است مسؤولان وحدت را بر منافع شخصی ترجیح دهند.
جمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امروز با حضور هدایت الله جمالی پور معاون استاندار استان تهران، حجت الاسلام اصلانی رییس اداره امور مساجد شهرستان ری، حجت الاسلام کنگرلو رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، اصحاب رسانه و سایر مسؤولان در دفتر فرمانداری شهرری برگزار شد.

در ابتدای این نشست جمالی پور فرهنگ ایثار و مقاومت را یک اصل برای جامعه اسلامی دانست و گفت: ایران به عنوان یک کشور اسلامی هیچگاه جنگ طلب نبوده بلکه همیشه در مواجهه با تهاجم دشمن با همه قدرت از خود دفاع کرده است.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت از باورهای مهمی است که دین مبین اسلام به آن بسیار تاکید شده از این رو ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی به شمار می‌رود.

جمالی‌پور اسلام را دین رحمت و مهربانی دانست و ابراز کرد: تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در تقویت و حفظ جامعه اسلامی بسیار لازم و ضروری است. شهدای انقلاب در هشت سال دفاع مقدس به ما آموختند که در رویایی با دشمنان باید با جان و دل از اسلام و وطن دفاع کنیم.

معاون استاندار استان تهران ادامه داد: هدف دشمن از آغاز جنگ تحمیلی تصرف سه روزه تهران بود اما مردم ما با روحیه ایثار و شهادت سبب شدند دشمنان در این امر ناکام بمانند. اما متاسفانه امروز مقداری از این روحیه فاصله گرفته‌ایم و فرهنگ ایثار و شهادت دچار چالش شده است بنابراین می‌طلبد مجدد این روحیه با قوت فراوان حفظ و تقویت شود.

وی اضافه کرد: امروز در سراسر جهان از کسانی که در راه وطن کشته می‌شوند تکریم می‌کنند بنابراین ما که به شهادت اعتقاد داریم باید بیش از سایر کشورها شهدا را تکریم کنیم. متاسفانه سیاست زدگی کشور سبب شده به فرهنگ ایثار و شهادت خدشه وارد شود بنابراین کسی حق ندارد از جایگاه شهدا برای رسیدن به قدرت استفاده ابزاری کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری وحدت و انسجام را رمز پیروزی انقلاب در این چهل سال دانست و عنوان کرد: ما باید روحیه ایثار و شهادت را مجدد احیا کنیم امروز مردم اعتمادشان نسبت به مسؤولان کم شده و این امر زمانی رفع می‌شود که مسؤولان وحدت را بر منافع شخصی ترجیح دهند بنابراین شهدا باید محور وحدت ملی قرار بگیرند.

در ادامه حجت الاسلام مهدی اصلانی رییس اداره امور مساجد شهرستان ری گفت: متاسفانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه دانش آموزی غفلت شده است.

وی افزود: امروز دانش آموزان ما از دوران دفاع مقدس اطلاع کافی و آگاهی خاصی ندارد از این رو راه اندازی یک گروه روایت‌گری که بتوانند دوران جنگ را برای مردم و نسل جدید تبیین کنند بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام اصلانی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، ابراز کرد: مساجد پرچمداران برگزاری یادواره شهدا هستند اگر در برگزاری این یادواره‌ها برنامه‌ ریزی منظمی صورت بپذیرید ما شاهد برگزاری مراسم تکریم شهدا در همه فصول سال خواهیم بود.

در ادامه حجت الاسلام کنگرلو رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را باید تبلیغ کرد.

حجت الاسلام کنگرلو ادامه داد: در برگزاری یادواره‌های شهدا باید به این نکته توجه داشت که سخنرانان در زمینه شخصیت و سیره شهدا نیز صحبت کنند و این امر نیاز به یک برنامه مدون دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری خاطرنشان کرد: صحبت از مقام و جایگاه شهید سبب می‌شود فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تقویت شود./813/پ203/ب1

ارسال نظرات