۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۷۳۱۰۴
آيت الله طباطبایی نژاد:

مشکلات کشور به خاطر بی تدبیری مدیران است

امام‌جمعه اصفهان اصفهان با بیان اینکه ایجاد اشتغال باید یکی از رویکردهای کمیته امداد باشد، گفت: برخی از مشکلات کشور در اثر بی تدبیری مدیران است.
آيت الله طباطبايي،نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد اشتغال باید یکی از رویکردهای کمیته امداد باشد، اظهار کرد: برای فقرا نباید فقیرانه کار کرد بلکه اگر قرار است ساختمانی برای آنان احداث شود، به صورت کامل و با تجهیزات خوب ساخته شود.

وی با بیان اینکه باید عزت فقرا حفظ شود، افزود: با پول نمی‌توان همه افراد را راضی کرد اما با اخلاق خوب و نیک می‌توان این کار را انجام داد. نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به محدود بودن توان کمک مالی کمیته امداد بیان کرد: هر چند کمیته امداد نمی‌تواند به صورت گسترده و در مبالغ زیاد به دختران دم بخت کمک کند، اما باید میزان کمک مالی و یا تسهیلات را برای آنان افزایش دهد تا خانواده‌ها بتوانند جهیزیه مناسبی تهیه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد کارگاه‌های تولیدی برای روستاییان گفت: کار در کشور ما وجود دارد اما مردم، در کنار هم جمع نمی‌شوند تا یک کارگاه و یا مجموعه تولیدی را راه اندازی کنند و در اثر این ایجاد اشتغال، شاهد رونق اقتصاد خانوارها باشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: استفاده از مدیران دلسوز، توجه به روستاییان، توجه به صنعت دام‌داری و کشاورزی و استفاده از نژادهای خوب در دام‌داری، ایجاد کارگاه‌های کوچک قالی بافی و غیره از جمله مواردی است که کمیته امداد باید به آن توجه کند.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات کشور در اثر بی تدبیری مدیران است، ابراز کرد: در روایتی از امام باقر(ع) آمده است که «الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ فی الدّین وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَه وَ التَقدیرِ المَعیشَه»: همه کمال انسان در سه چیز است؛ فهم دینی، تحمل سختی و اندازه گیری معیشت، همچنین یکی از ویژگی «عبادالرحمن» در قرآن کریم این است که در انفاق، زیاده‌روی نمی‌کنند و به اندازه خرج می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه بهتر است به جای کمک مالی مستقیم از ارائه تسهیلات استفاده شود، گفت: قرض دادن به افراد بهتر از هدیه دادن است چراکه هدیه ممکن است فرد را تنبل بار بیاورد اما در قرض دادن، فرد تلاش می‌کند آن قرض را پس بدهد.

ارسال نظرات