۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۷۳۱۹۷
عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی:

شیعه با جنگ ۳۳ روزه لبنان پرآوازه شد

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی گفت: فعالیت های محور مقاومت و جنگ ۳۳ روزه لبنان انفجاری را در جهان به وجود آورد که نام شیعه در جهان پرآوازه شد.
حجت الاسلام روشن ضمیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام روشن ضمیر، عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی در کنفرانس بین المللی«پیش به سوی قدس» که با حضور جمعی از خانواده های شهدای لبنانی و شهدای مدافع حرم مشهدی و افغانی امروز 11 مرداد در حرم رضوی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدای جهان اسلام گفت: در دوران جنگ تحمیلی که همه شعار مرگ بر صدام را سر می دادند اما این اتفاق صورت نگرفت.

وی با اشاره به دلایل چرایی محقق نشدن این شعار در آن دوران بیان داشت: اگر صدام در آن دوران کشته می شد در جهان عرب از صدام یک قهرمان ساخته می شد اما در عین حال در شرایط بعد از اتمام جنگ ما دیدیم که وعده الهی محقق شد و صدام خوار و ذلیل شد.

شرط تحقق وعده الهی در برابر دشمنان استقامت، تحمل سختی ها و مشکلات است

این مدرس دانشگاه رضوی با بیان اینکه شرط تحقق وعده الهی در برابر دشمنان استقامت، تحمل سختی ها و مشکلات است، تصریح کرد: در شرایط فعلی ما در مسیر استقامت و ایستادگی در برابر استکبار با سختی ها و مشقت هایی روبرو هستیم البته این شرایط به هیچ وجه با گذشته قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام روشن ضمیر با اشاره به این مطلب که در شرایط فعلی این امکان فراهم شده است که تشیع در خارج از مرزهای ایران تبلیغ شود، ابراز کرد: در دهه 70 وقتی خودم در آنجا بودم حتی یک نفر هم اسمی از شیعه نشنیده بود و فقط اسم سنی ها را می شنیدیم.

وی در ادامه ضمن مقایسه شرایط فعلی با گذشته درباره معرفی شیعه به جهانیان بیان داشت: در سال 76 در حدود 21 سال قبل در مسجد الحرام مهندسی از نیجریه را ملاقات کردم که وقتی از او پرسیدم از شیعه چیزی شنیده اید که او گفت ما فردی بنام زاکزاکی داریم که شیعه را معرفی می کند.

جنگ 33 روزه لبنان سبب شد تا نام شیعه در جهان پرآوازه شد

حجت الاسلام روشن ضمیر با اشاره به این مطلب که ما در جنگ و دفاع و حرکت متوجه شدیم که خداوند به ایستادگی و استقامت و حرکت های ما برکت داده است، تصریح کرد: در همین راستا فعالیت های محور مقاومت و جنگ 33 روزه لبنان انفجاری را در جهان به وجود آورد که نام شیعه در جهان پرآوازه شد.

وی در ادامه ضمن بررسی تأثیرگذاری جنگ 33 لبنان گفت: بعد از آن وقتی که در آفریقای جنوبی بودم در شرایطی که قبل از آن در مساجد اهل سنت ما را راه نمی داند بعد از آن ما را به مساجد دعوت می کردند که درباره شیعه و حزب الله صحبت کنیم.

گفتنی است، این همایش با حضور خانواده شهید محمد احمد عیسی معروف به شهید ابو عیسی، شهید حسین حسن حمدان معروف به شهید هادی، شهید احمد عبدالمطلب بسیطی معروف به حاج رشید از شهدای مدافع حرم حزب الله لبنان و خانواده شهید حسین حریری، شهید محمد اسدی و شهید جواد جهانی و شهید حسین دلتخواه از شهدای مدافع حرم مشهدی وشهدای مدافع حرم افغانی برگزار شد.

همایش بین المللی«پیش به سوی قدس» به همت آستان قدس رضوی، جمعیت دفاع از ملت فلسطین خراسان رضوی و سازمان بسیج حقوقدانان خراسان رضوی برگزار شد./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات