۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۷۳۲۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

طرح‌های اجرایی برای موفقیت باید دانش‌بنیان باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاد علمی باید دارای هدف باشد که به موفقیت برسد، گفت: طرح‌هایی موفق هستند که دانش‌بنیان باشند؛ ازاین‌رو باید اولویت‌ها در جهاد علمی مشخص شوند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند عصر امروز در جمع کارکنان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: در آیات و روایات متعدد قرآن به واژه جهاد اشاره شده است.

وی با بیان اینکه واژه جهاد معانی و قالب‌های مختلفی دارد، گفت: کسانی که برای انجام کار نیک تمام امکانات خود را به کار بگیرند جهاد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مبارزه با نفس و خدمت در راه خدا را یکی از انواع جهاد دانست و افزود: انسان باید در برخی مواقع جهاد نفس انجام دهد که این جهاد مبارزه با شهوت‌های نفسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی جهاد علم را یک نوع دیگر جهاد عنوان کرد و گفت: جهان هستی پر از رمز و راز است و کشف رمز و راز جهان هستی نوعی جهاد علمی است.

وی تصریح کرد: پرده‌برداری از لایه‌های پررمز هستی دارای اهمیت است که این موضوع می‌تواند بسیاری از انسان‌ها را از گمراهی نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاد علمی باید دارای هدف باشد که به موفقیت برسد زیرا طرح‌هایی موفق هستند که دانش‌بنیان باشند، خاطرنشان کرد: اولویت‌ها در جهاد علمی باید مشخص شود که تلاش برای خدمت به خدا یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی، خراسان جنوبی را استانی غنی دانست و اظهار کرد: باید از استعدادهای بالقوه این استان نهایت استفاده صورت گیرد که در شرایط حال حاضر کشور شاید تحقیقات جهاد دانشگاهی بتواند بسیاری از معضلات را رفع کند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات