۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۷۳۲۵۲
استاد حوزه علمیه:

اجرای واقعی بانکداری اسلامی حلال مشکلات اقتصادی موجود است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از دلایل تلاطم‌های موجود در بازار ارز و سکه ضعف‌های نظام بانکی ما است، گفت: اجرای واقعی بانکداری اسلامی حلال مشکلات اقتصادی موجود است.
بانکداری اسلامی

حجت‌الاسلام محمد شیرمحمدیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به بروز تلاطم‌های مخرب در نظام مالی کشور، اظهار کرد: بانک اسلامی می‌تواند راه گشای مشکلات مالی جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل تلاطم‌های موجود در بازار ارز و سکه ضعف‌های نظام بانکی ما است، گفت: اجرای واقعی بانکداری اسلامی حلال مشکلات اقتصادی موجود است.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان افزود: گره‌گشایی مالی جامعه درگرو بذل و توجه به قوانین و فرمان‌های اسلامی است که این خود موجب شادی و رضایتمندی بیشتر جامعه می‌شود.

وی با اشاره به آیات الهی خاطرنشان کرد: ربا و رباخواری در قوانین الهی مردود شمرده شده و بانکداری اسلامی یعنی قرض‌الحسنه که موجب رضایت الهی است؛ ازاین‌رو باید این امر در جامعه نهادینه شود تا مشکلات مالی جامعه کاهش پیدا کند.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان در ادامه خطاب به مسؤولان، اظهار کرد: بداخلاقی‌ها را کنار بگذارید و برای آسایش و رفاه مردم برنامه داشته باشید؛ زیرا ضروری است در این شرایط خدمات ارزشمندی برای مردم انجام شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مردم ما بهترین هستند چراکه در همه صحنه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی حضوری فعال و اثربخش دارند و ما نیز باید قدردان و خدمت‌گزار آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به این‌که بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری زمینه‌ساز عزت و اقتدار نظام اسلامی می‌شود، گفت: باید از همه فرصت‌ها در راستای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام شیرمحمدیان اظهار داشت: مدیران باید رهنمودهای رهبری انقلاب را در جامعه اجرایی کرده و برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری که همان مطالبات مردم است، کوشا باشند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات