۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۷۳۲۵۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند

امام جمعه اصفهان گفت: اولین اقدام دشمن تخریب وضعیت اقتصادی است، دومین اقدام دشمن ناامید کردن مردم از بازگشت به شرایط اقتصادی گذشته است و سومین اقدام دشمن آوردن مردم به خیابان ها است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به داستان جالوت و طالوت در قرآن کریم، گفت: قبل از رویایی لشکر کفر و لشکر الهی برای لشکر الهی امتحانات بسیار سختی پیش آمد و فقط تعداد اندکی از لشکریان توانستند از امتحانات سربلند بیرون بیایند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه اظهار کرد: همه ما تا زنده هستیم تحت امتحانات الهی قرار می گیریم و وقتی عاقبت بخیر می شویم که از سخت ترین امتحانات سربلند بیرون بیاییم؛ امتحانات یک سنت همیشگی است لذا نباید از خداوند درخواست کنیم که امتحان نشویم بلکه باید بخواهیم که در امتحانات موفق باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در با تأکید بر اهمیت فراگیری احکام و مسائل شرعی توسط مردم، تصریح کرد: یکی از مشکلات مردم ما این است که از مسائل شرعیه بی خبر هستند و بنده هفته گذشته از کسانی که سکه خریده اند طرفداری نکردم بلکه یک مساله شرعی بیان کردم ولی عده ای اشتباه متوجه شدند؛ بنده گفتم دولت برای فروش سکه اعلام عمومی کرد و عده ای طبق قانون تعداد بسیار زیادی سکه خریدند، آیا این عمل آن ها خلاف قانون بوده و باید بر آن ها حد شرعی جاری کرد؟ قطعاً اینچنین نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: قوه قضائیه نمی تواند بدون بررسی کسی را اعدام کند یا این که دست کسی را قطع کند؛ بدون بررسی موازین شرعی نمی توان بر کسی حد جاری کرد؛ اگر مسائل شرعی را بلد نباشیم ممکن است به خاطر یک کج فهمی دین خودمان را به باد دهیم؛ باید اجازه بدهیم علما مسائل شرعی را بدون ترس بیان کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قوه قضائیه باید با سرعت بیشتری به وظایفش عمل کند، افزود: البته قوه قضائیه باید در انجام وظایفش کوتاهی نکند و کاملاً دقیق به بررسی مواضع وقایع بپردازد.

امام جمعه اصفهان گفت: دشمن برای ضربه زدن دستور کارهایی را ترتیب داده است، اولین اقدام دشمن تخریب وضعیت اقتصادی است، دومین اقدام دشمن ناامید کردن مردم از بازگشت به شرایط اقتصادی گذشته است و سومین اقدام دشمن آوردن مردم به خیابان ها است؛ اشتباهاتی از سوی دولتمردان صورت گرفته است و موجبات بروز مشکلاتی در وضعیت اقتصادی کشور شده است؛ رهبری، مراجع، علما، مجلس و مسؤولان این مطالب را می دانند و در حال انجام اقداماتی هستند و آمدن مردم به خیابان ها هیچ مشکلی را حل نمی کند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: همان گونه که همه علما گفته اند، تیم اقتصادی دولت باید عوض شود؛ قطعاً ارز دولتی نباید در اختیار مسافرانی قرار بگیرد که برای خوشگذرانی به کشورهای اروپایی سفر می کنند؛ ارز دولتی باید برای کارهای مهم و ضروری خرج شود نه این که برای واردات ماشین های خارجی و لوازم آرایشی ارز دولتی پرداخت شود.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان ابراز کرد: مردم کشور اگر احساس کنند دولت به خوبی به وظیفه اش عمل می کند قطعاً در برابر سختی ها همان گونه که در دوران جنگ ایستادگی کردند، می ایستند./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات