۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۷۳۲۵۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

آشفتگی امروز بازار نشانگر سوء مدیریت مسؤولان است

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مردم به شما رأی داده ‌اند و انتظار دارند در خدمتشان باشید، گفت: آشفتگی امروز بازار نشانگر سوء مدیریت مسؤولان است، اگر شما درست تدبیر کنید مردم و بازاریان نیز به کمک شما می ‌آیند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه ما زمین و آسمان را برای سرگرمی نیافریدیم، تصریح کرد: اگر انسان با فطرت خداییش نگاه کند می ‌فهمد دنیا تنها گذران عمر نیست؛ خداوند برای انسان هدف مشخص قرار داده است.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه هدف از آفرینش عالم و هستی و انسان که سرآمد آفرینش است، قرار دادن مسیر مشخص و ختم کردن مسیر به خود انسان است، اظهار کرد: خداوند دو چهره دارد یکی چهره رحمت و دیگری غضب و برای انسان ‌ها بر حسب اعمالشان بهشت و جهنم در نظر گرفته است؛ نخستین هدف حرکت به سوی خداوند است.

وی با اشاره به اینکه انسان و تمام موجودات باید در عالم یک سیر عبادتی داشته باشند که البته خداوند نیازی به عبادت ندارد اما این اهداف را خداوند برای خلقش قرار داده است، تصریح کرد: هدف از مبعوث شدن پیامبران نیز این است که به انسان بگویند تو نیازمند عبادتی اما تنها باید خداوند را عبادت کنی نه اینکه در برابر مادیات سر تعظیم فرود آوری.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: مطالبات مردم در شرایط کنونی کاملا به حق است، گر بروز نمی ‌دهند به این خاطر آن است که نمی ‌خواهند بهانه ‌ای دست دشمن بدهند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مردم به شما رای داده ‌اند و انتظار دارند در خدمتشان باشید، افزود: آشفتگی امروز بازار نشانگر سوء مدیریت مدیران است، اگر شما درست تدبیر کنید مردم و بازاریان نیز به کمک شما می ‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه اگر نمی توانید مشکلات مردم را برطرف کنید، کنار بروید، اظهار کرد: اگر چه ممکن است برخی از مسؤولان اقتصادی کشور مدرک اقتصاد هم داشته باشند اما وقتی نمی توانند شرایط بحرانی امروز کشور را اداره کنند و برای آن برنامه ریزی داشته باشند باید کنار بروند.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد حمله شیمیایی آمریکا به ژاپن ادامه داد: در این حمله 160 هزار نفر در حمله نخست و در حمله بعدی 220 هزار نفر دیگر به خاک و خون کشیده شدند؛ جای تأسف دارد که آمریکایی ‌ها با این جنایات خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌ کنند و می ‌گویند باید انرژی هسته ‌ای در دنیا جمع ‌آوری شود در حالی که خود از بمب هسته ‌ای استفاده می‌ کنند و این مایه شرم آنها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی در جهاد دانشگاهی انجام شده است اما باید جهاد علمی و جهاد پژوهشی بر دانشگاه‌ ها حاکم شود.

وی با اشاره به ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار خاطرنشان کرد: امروز خبرنگاران، رسانه‌ های مکتوب و مجازی ظرفیت عظیمی برای انعکاس واقعیت‌ ها دارند که قرار گرفتن در این مسیر تنها با ایمان و تقوای الهی صورت می ‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مردادماه یادآور شد: این سازمان سامان ‌بخشی مهمی برای بسیاری از مناسبت ‌های انقلاب اسلامی داشته و در حال حاضر نیز متولی برنامه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است؛ در این راستا باید دستاوردهای عظیم انقلاب را به مردم معرفی کرده تا تبلیغات مسموم دشمنان خنثی شود.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به مشکل مردم مرغملک در بحث آب یادآور شد: نباید اجازه داد کارد به استخوان مردم برسد، بسیاری از مسؤولان به راحتی به آب دسترسی دارند اما آب مردم چند روز یک بار وصل می ‌شود؛ برای حل این مشکل باید تلاش شود./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات