۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۷۳۳۴۱

سومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی فراخوان شد

سومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی "ویژۀ شعر کلاسیک" توسط دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر برگزار می‌شود.
فراخوان شعر مشعر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی "ویژۀ شعر کلاسیک" توسط دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر برگزار می‌شود.

اهداف کنگره

بر اساس این گزارش، اهداف این کنگره گسترش اندیشۀ قرآنی وحدت اسلامی با بهره‌گیری از ابزار کارآمد هنر و ادبیات، جامه عمل پوشاندن به منویات امام امت، رهبر معظم انقلاب و علمای اعلام در عرصۀ وحدت اسلامی، زمینه‌سازی برای رشد و تعامل شاعران جوان جهان اسلام و تولید آثار فاخر در مقوله برادری دینی و جذب استعدادهای پنهان در عرصه ادبیات دینی است.

موضوعات و محورهای کنگره

از جمله موضوعات و محورهای این کنگره می‌توان به وحدت اسلامی و قرآن کریم، وحدت اسلامی و اندیشه‌های والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، وحدت اسلامی و سخنان بزرگان و اندیشمندان درباره آن، وحدت اسلامی و اندیشه‌های کلامی، فلسفی، عرفانی و فقهی مرتبط با آن و وحدت اسلامی و اندیشۀ تقریب مذاهب اسلامی و بنیانگذاران آن اشاره کرد.

همچنین وحدت اسلامی و مبارزه با اندیشه‌های تکفیری و تفرقه‌افکن، وحدت اسلامی و وظایف مسلمانان در عرصۀ برادری دینی، وحدت اسلامی و پرهیز از سبّ و اهانت به مقدسات دیگر مذاهب، وحدت اسلامی و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تفرقه و حادثه غدیر وسیله وحدت امت اسلامی از دیگر موضوعات و محورهای این کنگره است.

ویژگی آثار

یادآور می‌شود، آثاری که در دو کنگرۀ قبلی، به دبیرخانه ارسال شده‌اند، اعم از اشعار برگزیده و غیربرگزیده، در صورت ارسال مجدد هرچند به صورت تغییر یافته، به طور خودکار از سامانه حذف خواهند شد.

لازم به ذکر است که تنها اشعار کلاسیک به داوری راه پیدا خواهند کرد و اشعار در قالب‌های آزاد داوری نخواهند شد، در اشعار ارسالی "وحدت اسلامی" بایستی به عنوان روح کلی موضوع حاکم باشد و انطباق بخشی از شعر با موضوع  کفایت نمی‌کند.

همچنین شایان ذکر است که تلمیحات قرآنی،روایی و بهره‌گیری از اندیشه‌های عالمان دینی که مرتبط با موضوع "وحدت اسلامی" باشد دارای امتیاز ویژه خواهد بود.

در پایان تعداد برگزیدگان در هر سطح، با نظر داوران کنگره تعیین خواهند شد و به برگزیدگان سطح اول، هر کدام دو میلیون تومان، برگزیدگان سطح دوم، هر کدام یک میلیون تومان و برگزیدگان سطح سوم، هر کدام پانصد هزار تومان اهدا می‌شود.

شیوه و مهلت ارسال آثار

علاقه‌مندان برای شرکت و ثبت نام در سومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی می‌توانند تا پایان پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ اثر خود را در سایت کنگره به نشانی shereheyat.ir ثبت کنند.

گفتنی است، طبق روال کنگره‌های مجازی، مهلت دریافت آثار قابل تمدید نیست و به منظور بهره‌گیری بیشتر شاعران، به مرور گزیده‌ای از مباحث مرتبط با وحدت اسلامی در پایگاه اطلاع رسانی کنگره درج خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است که تمام اخبار مرتبط با کنگره و بیانیه‌های دبیرخانه و اعلام نتایج در پایگاه اطلاع رسانی کنگره منتشر خواهد شد./۸۷۶/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات