۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۷۳۳۶۵
مدیر حوزه علمیه همدان:

وظیفه شناسی رمز پیشرفت در زندگی طلبگی است

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: تهذیب نفس در راه طلبگی شرط کافی نیست و طلبه باید در کنار تهذیب نفس خوب درس بخواند تا بتواند در راه طلبگی ایفای نفش کند.
میثاق طلبگی همدان میثاق طلبگی همدان میثاق طلبگی همدان میثاق طلبگی همدان میثاق طلبگی همدان میثاق طلبگی همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی ویژه داوطلبان ورود به حوزه علمیه در مدرسه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) شهر ملایر بیان داشت: دوره میثاق طلبگی دارای آثار و برکات فروانی همچون آشنایی طلاب با حوزه های علمیه و همچنین شناسایی افراد مناسب برای ورود به حوزه است.

وی تصریح کرد: طلاب جدید الورود باید از اول راه طلبگی با هدف طلبگی و این راه آشنا شوند و با آشنایی کامل تصمیم به تحصیل گرفته و با آگاهی کامل موانع راه را کنار بزنند.

مدیر حوزه علمیه همدان ابراز داشت: مساله نخست در راه طلبگی تهذیب نفس است به همین سبب دوره تهذیبی برای طلاب جدید الورود در اول راه برای آنها اجرا می شود.

وی ادامه داد: تهذیب نفس به معنای خود سازی است و طلبه باید از اول راه نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات اهتمام داشته باشد و در راه انبیا و اولیای  الهی قدم بگذارد.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: تهذیب نفس در راه طلبگی شرط کافی نیست و طلبه باید در کنار تهذیب نفس خوب درس بخواند تا بتواند در راه طلبگی ایفای نقش کند.

وی در ادامه افزود: اگر فردی در راه طلبگی راه را اشتباه رفت مشکل از حوزه نیست زیرا علمایی همچون آیت الله آخوند همدانی(ره) و آیت الله موسوی همدانی(ره) و آیت الله نوری همدانی در همین حوزه ها تحصیل کرده اند.

وی در پایان بیان داشت: مرحله سوم در راه طلبگی انقلابی بودن و انقلابی ماندن است، سرباز امام زمان باید در راه ولایت وظیفه شناس باشد و در این راه از هیچ کاری شانه خالی نکند./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات