۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۷۳۴۲۶
حجت الاسلام پژمانفر مطرح کرد؛

لزوم برخورد شدید قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: صرف دادن گزارش از مشکلات و فسادهای موجود دردی را دوا نمی کند و مسؤولان دولتی و قضایی باید بگویند سرنوشت مفسدین اقتصادی چه شد و چه برخوردی با آنان شده است.
پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر شامگاه شنبه در جلسه سخنرانی که در دفتر وی برگزار شد، گفت: سهم دولت در مشکلات ارزی بیشتر از نهادهای دیگر است. افزایش نرخ ارز باید آرام آرام خود را در جامعه نشان بدهد و این موضوع نیز در دنیا پذیرفته شده است اما دولت سعی کرد با ثابت نگاه داشتن نرخ ارز به شکلی اشتباه نرخ ارز را ثابت نگاه دارد که در نهایت موفق به این کار نشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نقدینگی در کشور،‌ ابراز کرد: نقدینگی در هر کشوری فرصتی است که می تواند به تهدیدی جدی برای آن کشور تبدیل شود. متاسفانه روند رشد نقدینگی در کشور بالا است و تخمین زده می شود با ادامه همین روند در انتهای دولت شاهد سه هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور باشیم که سیل این نقدینگی در صورت ورود به صحنه، می تواند جامعه را  ویران کند. 

وی خاطر نشان کرد: ضعف دولت در این زمینه، وارد کردن کمتر از 50 درصد نقدینگی به جریان تولید کشور بوده است. 

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه با تجمعات خیابانی کنترل نشده موافق نیستیم تصریح کرد: خواسته مردم باید پیگیری شود اما نباید این مطالبات در میان سوء استفاده عده ای گم شود. اگرچه اولین مقصر در شکل گیری تجمعات خیابانی مجلس است که نمایندگان آن نتوانسته اند مطالبات مردم حوزه خود را پی گیری کنند. البته طرح سوال نمایندگان از رییس جمهور در همین راستا است که متاسفانه دولت با تلاشی شدید در پی پس گرفتن امضای نمایندگان بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های جبهه پایداری افزود: فعالیت های جبهه پایداری در حوزه فکری و فرهنگی ادامه دارد و اقدام به سرمایه گذاری جدی در مسائل فرهنگی کرده است که البته علنی نیست. البته بعد سیاسی این فعالیت ها در زمان مقتضی خود همچون انتخابات محسوس خواهد شد.

وی اعلام صرف مشکلات را بی فایده دانست و خاطر نشان کرد: سخنگویان قوه مجریه و قضائیه نباید تنها به خواندن مشکلات کشور و فساد های موجود در دستگاه ها بپردازند. بلکه باید عملکرد خود را گزارش دهند و بگویند سرنوشت مفسدین چه شد و چه برخوردی با آنان شده است.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان نقش رهبری در دستگاه قضایی و صدا و سیما گفت: در صدا و سیما اگر کاستی وجود دارد شورای نظارت بر آن که اعضای این شورا از قوای سه گانه هستند باید پاسخگو باشند. در دستگاه قضایی نیز رهبر معظم انقلاب دستور به برخورد شدید با مفسدین اقتصادی را دادند و حتی مراجع تقلید نیز به میدان آمدند. باید مردم و رسانه ها را این زمینه فعال تر کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم در اصلاح وضعیت موجود افزود: مردم باید مطالبات خود را از نمایندگان به صورت جدی پی گیری کنند و رفتار های نمایندگان را برای انتخابات به خاطر داشته باشند. یکی از نمایندگان در این دوره با هزینه دولتی 18 سفر خارجی داشته است. اگر مردم در مطالبات خود به دنبال شفافیت عملکرد نمایندگان باشند، می توان با شناسایی نمایندگان کارآمد و فرستادن آنان به مجلس بسیاری از امور را اصلاح کرد.

وی مذاکرات دولت با طرف های اروپایی در مساله برجام را توام با پنهان کاری از سوی دولت خواند و خاطر نشان کرد: تا الان ما به عنوان نمایندگان مجلس هیچ اطلاعی بیشتر از مردم از مذاکرات دولت با طرف های اروپایی نداریم و دولت در این زمینه پنهان کاری می کند. برجام نیز این اشکال را داشت و نباید عواقب تلخ برجام نیز در این موضوع تکرار شود.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به گرانی های اخیر تصریح کرد: اگر دولت بخواهد تنها به حرف زدن ادامه دهد این نابسامانی در موضوع گرانی اجناس ادامه خواهد یافت. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که مشغول بهم ریختن اقتصاد کشور اند مفسد فی الارض هستند و دستگاه قضایی باید برخوردی که با مفسدین فی الارض دارد را نسبت به این افراد اعمال کند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات