۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۷۳۵۲۶
آیت الله توکل:

آرامش جامعه در گرو مدیریت صحیح و انقلابی مسؤولان است

آیت الله توکل با بیان این که آرامش جامعه در گرو مدیریت صحیح و انقلابی مسؤولان است، گفت: پست های مدیریتی و منصب ها در جمهوری اسلامی حاصل جانفشانی هزاران هزار شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی است و مسؤولان باید درک درستی از این منصب ها و پست های مدیریتی داشته باشند.
دیدار نمایندگان رسانه ها با آیت الله توکل آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از اصحاب رسانه با تبریک هفته گرامیداشت رسانه و امور خبر و اطلاع رسانی، گفت: همه باورهای ما نشأت گرفته از اعمال و وجود ما است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اعمال ما بر اساس اعتقادات و باورها شکل می گیرد، افزود: اگر باور ضعیف باشد عملکرد ضعیف خواهد بود و معکوس آن هم امکان پذیر خواهد بود.

آیت الله توکل با اشاره به این که کار خبرنگاری بسیار گسترده و پر اهمیت است، گفت: انعکاس اخبار می تواند منشأ برکات و ثمرات باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحول در هر کشوری در امر خبر و اطلاع رسانی می تواند اثر مثبت و منفی به این حوزه را داشته باشد، خاطرنشان کرد: نقل خبر کافی نیست بلکه بیان درد و پیگیری مطالبات هم وظیفه ذاتی رسانه ها است.

وی با اشاره به این که مسأله خبر و بیان دردهای جامعه وظیفه خطیر رسان ها در حوزه اطلاع رسانی و اخبار است، بیان داشت: دردهای جامعه مانند درد علوم انسانی و پزشکی است و نیاز به درمان و پیشگیری است.

آیت الله توکل با بیان این که خبرنگاران با درد اجتماع نظیر تورم، گرانی و اشتغال آشنا هستند، گفت: رسانه ها باید معضل و مشکلات را  تحلیل و بررسی کنند و در واقع چشم بینای جامعه باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رسالت امروز خبرنگاران چشم، گوش و دهان جامعه در بیان مشکلات و بیان راه حل ها است، افزود: قدرت رسانه ای باید افزایش پیدا کند و در برابر شایعات و توهمات باید روشنگری کرد.

وی با بیان این که خدمت به مردم و بیان مشکلات مردم رسالت مهمی است که به دوش جامعه رسانه ای کشور است، بیان داشت: گاهی بازتاب فعالیت های ارزشمند خبرنگاران می تواند یک جامعه ای را از بحران ها نجات دهد.

آیت الله توکل با بیان این که نقل خبر کافی نیست بلکه باید مهندسی خبر و تحلیل های کارشناسانه داشت، افزود: شهید آوینی نمونه یک انسان مجاهد و مخلص و برجسته بود در حوزه ارزش های انقلاب اسلامی نقد منصفانه و همت در جهت رفع معضلات و مشکلات می تواند آوینی ها را در جامعه تکثیر کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که گاهی قلم می تواند میلیون ها فکر، ذهن و جسم را به خود جذب کند و حتی قدرت یک بمب اتم را دارا است، بیان داشت: رسانه ها باید انتقادات را به مسؤولان  برسانند.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرمودند اگر مقابل دین ما بایستید در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد، تصریح کرد: بنده بارها در خصوص برخی مفاسد اقتصادی از تریبون خبرگان رهبری و در جایگاه وعظ و خطابه با مردم در میان گذاشتم.

آیت الله توکل با اشاره به ایم که باید در جریان نوسانات سکه دلار و ارز با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان آرامش اقتصادی و اجتماعی جامعه برخورد جدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: مبادلات با کشورهای همسایه باید تقویت شود و زمینه کاهش و حتی حذف دلار را از صحنه مبادلات ما با کشورهای همسایه برنامه ریزی کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که کنترل ورود و خروج ارز و نوسانات اقتصادی و  کاهش تورم حداقل خواسته مردم از مسؤولان است و نظارت ها در این خصوص باید هوشمند تر و دقیق تر شود، خاطرنشان کرد: برخورد با مفسدان اقتصادی هم اولویت برنامه های دستگاه قضاء قرار گیرد.

آیت الله توکل با بیان این که آرامش جامعه در گرو مدیریت صحیح و انقلابی مسؤولان است، تصریح کرد: پست های مدیریتی و منصب ها در جمهوری اسلامی حاصل جانفشانی هزاران هزار شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی است و مسؤولان باید درک درستی از این منصب ها و پست های مدیریتی داشته باشند.

آیت الله توکل با بیان این که در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی همه مسؤولیت ها و اختیارات مشخص و معلوم است، بیان داشت: نباید کوتاهی مسؤولان را در امر خدمت رسانی به رهبری معظم انقلاب  نسبت داد در قانون اساسی کاملاً همه اختیارات و وظایف مشخص شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مسأله کنسرت های مختلط در برخی شهرستان ها در جهت منحرف کردن مطالبات مردمی و عدم قدرت پاسخگویی و ضعف مسؤولان است که می خواهند افکار را با این نوع مسائل منحرف کنند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات