۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۷۳۵۴۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

ثبت‌نام ۱۸۰۰ نفر در کلاس‌های حفظ قرآن اوقاف قاینات، تجلیل از فعالان نماز جمعه قاین و برگزاری ۷۰ نشست نماز شناسی در خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رحیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات گفت: در راستای اجرای طرح نهضت قرآن آموزی تاکنون هزار و 800 نفر در کلاس‌های طرح حافظان قرآن کریم در قاینات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب به برگزاری این کلاس‌ها در رشته‌های حفظ کل، جزء اول و آخر و سوره‌های ملک و واقعه و حفظ موضوعی قرآن کریم اشاره کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به همکاری 25 مربی حفظ قرآن کریم در برگزاری این کلاس‌ها، تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها موظف‌اند در مدت یک سال برای حفظ رشته ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: هم‌اکنون 20 حافظ کل شامل یک برادر و 19 خواهر در این شهرستان وجود دارند.

تجلیل از فعالان ستاد نماز جمعه قاین

ستاد نماز جمعه قاین به مناسبت بزرگداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه از 25 نفر از فعالان نماز جمعه و رانندگان اتوبوسی که در یک سال گذشته برای انتقال رایگان نمازگزاران از مناطق مختلف شهر و روستاها اقدام کرده‌اند، تجلیل کرد.

برگزاری مسابقه کتبی درزمینهٔ اهمیت اقامه نماز جمعه بین 500 نمازگزار، معاینه و گرفتن فشار خون رایگان و برپایی ایستگاه نقاشی با حضور بیش از 60 کودک از دیگر برنامه‌ها بود.

برگزاری ۷۰ نشست نمازشناسی در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی نیمه دوم سال جاری، از برگزاری ۷۰ نشست نماز شناسی و شیوه‌های دعوت به نماز در استان خبر داد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی خبر داد و افزود: برگزاری اجلاس استانی نماز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام کمیلی بیان کرد: برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مربیان، برگزاری دوره معارف نماز ویژه اصناف و توانمندسازی معلمین دوره ابتدایی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

بهترین راه ترویج حقوق بشر اسلامی، گسترش تفکر اسلام ناب و شیعی است

حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین زاده، امام جمعه بشرویه با بیان اینکه بهترین راه ترویج حقوق بشر اسلام گسترش تفکر اسلام ناب و شیعی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که پرچم عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی را در جهان بلند کرده اما برخی کشورهای دست‌نشانده عربی منطقه مزاحم این اهداف هستند.

وی با اشاره به 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، گفت: اسلام جایگاه والایی را برای انسان‌ها قائل شده است و هیچ تفاوتی را بین نوع بشر از نظر حقوق قرار نداده است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات