۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۳۵۵۷
مدیر حوزه علمیه همدان:

تحصیل در حوزه علمیه معامله با خدا به شمار می رود

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: امام خمینی(ره) با خدا معامله کرد و در مقابل طاغوت ایستاد، امام خمینی(ره) همچون انبیا با طاغوت زمان خود مبارزه کرد و این هدف عالی حوزه های علمیه است.
میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان عصر امروز در دوره میثاق طلبگی مدرسه علمیه زنگنه همدان بیان داشت: با توجه به آیه نفر در قرآن کریم بر عهده ای واجب است که دین شناس شوند.

وی ادامه داد: دین شناسی بدین معنا است که فرد فقیه با نقشه الهی که راه سعادت دنیا و آخرت است آشنا شود و دیگران را به راه راست هدایت کند.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: شناخت، عمل، استقامت و تبلیغ نقشه راه طلبگی است و تبلیغ آخرین مرحله در این راه است.

وی در ادامه افزود: خودسازی در حوزه علمیه مهم ترین بخش در زندگی طلاب به شمار می رود و طلاب باید با هدفی الهی راه طلبگی را پیش بگیرند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان اظهار داشت: حوزه علمیه محل علم و عمل است، کسانی که وارد حوزه علمیه می شوند با خدای تعالی معامله می کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با خدا معامله کرد و در مقابل طاغوت ایستاد، امام خمینی(ره) همچون انبیا با طاغوت زمان خود مبارزه کرد و این هدف عالی حوزه های علمیه است.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: هدف طلاب باید هدفی الهی باشد و نباید برای رسیدن به پست و مقام وارد حوزه علمیه شوند.

وی در پایان گفت: جامعه امروز سربازی جان بر کف می خواهد و طلاب باید در راه ترویج مبانی دین و مبارزه با فساد همچون امام حسین(ع) باشند./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات