۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۷۳۶۵۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی شركت خوزستانی ها در مناسبت های انقلابی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از جمله نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس و فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی، برنامه ها و سیاست های ابلاغی مرتبط با مناسبت های انقلاب اسلامی را در سراسر کشور به منظور تعمیق باورهای انقلابی و آشنایی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان با انقلاب اسلامی پیگیر می شود.
بازدید سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از دفتر خبرگزاری رسا در اهواز بازدید سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از دفتر خبرگزاری رسا در اهواز بازدید سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از دفتر خبرگزاری رسا در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در پاسداشت مناسبت های انقلابی و هماهنگی اقشار مختلف برای حضور در راهپیمایی ها بنا به گفته قائم مقام شورای تبلیغات رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است؛ از این رو با حجت الاسلام لطف الله سپهر، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به مناسبت سالروز تأسیس شورا گفت وگویی پیرامون تاریخچه، جایگاه شورای استان، کمبودها و نقیصه های شورای استان، فعالیت های صورت گرفته برای چهارشنبه سیاه اهواز، راهکارها برای جذب حداکثری مردم و توقعات صورت گرفته برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادیم که در ادامه شرح مفصل آن به اطلاع می رسد.

رسا ـ نخست تاريخچه ای از اهداف و زمان تأسیس شورای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کنید؟

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد 1359 بنا به فرمان امام راحل تشکیل شد البته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همین مجموعه مبارک در ساماندهی راهپیمایی ها، تشییع پیکر شهدا و استقبال از امام نقش محوری ایفا کرد؛ از این رو بخاطر کارآیی و برنامه ریزی هایش و بنا به پیشنهاد شورای انقلاب مورد توجه امام قرار گرفت تا نهادی برای ساماندهی راهپیمایی ها و بزرگداشت مناسبت ها و ایام الله انقلاب اسلامی تحت عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شود.

حکم تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد سال 1359 صادر شد؛ توفیقات بسیار مهمی را شورا در بزرگداشت و پاسداشت مناسبت های انقلابی به دست آورد و عاملی مهم در ماندگاری مناسبت های انقلاب اسلامی است ضمن اینکه در پاسداشت مناسبت های غیر مترقبه جهان اسلام نیز نقش عمده ای دارد.

9دی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و یکی از مهمترین و مناسبت هایی است که در تنویر بصیرت افزایی، افکار عمومی و آشنایی امت اسلام با توطئه های نوین برای براندازی انقلاب اسلامی نقش عمده ای دارد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مجمعی از اعضای محترم و در رأس آن نماینده مقام معظم رهبری در استان ها است که در مرکز نیز آیت الله جنتی به عنوان رئیس شورا حضور دارد؛ در این مجموعه از استانداری، سپاه، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه، آموزش و پرورش، اداره کار و امور اجتماعی، صنعت و معدن، کمیته امداد، بنیاد شهید، صداو سیما، شهردای و بسیاری از نهادهای فرهنگی وجود دارد تا به واقع شورا بتواند از پتانسیل و توانمندی همه نهادها و ارگان های مذکور برای مباحث تبلیغاتی، اطلاع رسانی، تولید فعالیت های فرهنگی، هنری، جشنواره، رسانه ای در زمینه ها برای تبیین عملکرد نظام اسلامی استفاده کند.

شورای هماهنگی تبلیغات، محوری برای هماهنگ کردن همه دستگاه ها در استان ها است و تاکنون توانسته براساس سیاست های ابلاغی موفق عمل کند.

امسال شورا با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مأموریت و رسالت سنگین تری از لحاظ محتوایی، کمیت و کیفیت دار؛ از این رو ریاست چنین شورای سیاستگذاری با نماینده رهبری و امام جمعه استان است و باید 10 تا 12 کارگروه فرهنگی و هنری، شهری و روستایی، دانشگاهی، بنیاد شهید و نخبگان، عمرانی، دفاع مقدس و تبلیغاتی و اطلاع رسانی، ملی و بین المللی تشکیل شود تا بتوانیم از چنین شورایی در کنار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی استفاده و گام های اساسی و محکمی برداریم.

در مجموع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، هماهنگ سازی و استفاده از ظرفیت و توان استان ها و شهرستان ها در رابطه با بزرگداشت مناسبت های انقلابی را بر عهده دارد.

سال گذشته پیشامد بسیار مبارکی را در سابقه شورای هماهنگی استان داشتیم و آن هم ثبت روز 13 دی بود که به واقع یکی از بزرگترین پیشامدهای خوزستان و انقلاب اسلامی و تابلوی همراهی و همدلی و ایثارگری ملت ایران به ویژه خوزستانی ها در حرف شنوی از ولایت فقیه و دفاع از انقلاب اسلامی بود که بازخورد جهانی به همراه داشت.

رسا ـ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از لحاظ ملی در چه جایگاهی قرار دارد و چه انتظاراتی از آن جود دارد؟

پتانسیل های استان خوزستان با همه استان ها فرق دارد؛ خوزستان یک استان ویژه است که در حرف شنوی از روحانیت و مرجعیت شیعه پیشینه روشنی دارد.

رهبر معظم انقلاب؛ خوزستان را با جبل العامل در تربیت نیروی اسانی و تأمین اندیشه شیعه همتراز می داند چرا که وجود شیخ انصاری، مرحوم وحید بهبهانی، آیت الله بهبهانی، سید نعمت الله جزائری، خاندان شوشتری، علی بن مهزیار اهوازی، دعبل خزاعی، ابن سکیت دورقی، ابونواس اهوازی، خاندان کرمی، عبدالعلی حویزی نشان از مرجع خیزی، عالم خیزی و تحول آفرینی خوزستان در اندیشه شیعه دارد.

از منظر دیگر خوزستان در حرف شنوی از روحانیت شیعه پیشینه روشنی دارد همچون حف شنوی عشایر عرب از مرجعت وقت شیعه و خلق حماسه جهاد عشایر عرب؛ جنگ هشت ساله و بحث ملی کردن صنعت نفت در پیش از انقلاب اسلامی با حرف شنوی از مرجعیت در خوزستان به ثمر رسید.

پیشینه خوزستان در برخورداری و همراهی با علما و مراجع به گونه ای در خوزستان سنگینی می کند که چهارشنبه سیاه در قبال حکومت پهلوی به وجود آمد و پس از قم و تهران مهمترین حرکت انقلابی پیش از انقلاب بود

نوع اندیشه، غیرت، تعصب به روحانیت و اندیشه شیعه، شجاعت و بصیرت در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی خصلت همه خوزستانی ها است؛ خوزستان به عنوان پایتخت مقاومت ایران صبغه مقاومتی و جهادی دیگری دارد؛ خوزستان بزرگترین تجمع زائران پس زیارت علی بن موسی الرضا و اربعین حسینی را در راهیان نور دارد.

13 دی چشمه ای از همراهی و همدلی مردم خوزستان با انقلاب اسلامی است که هر جا انقلاب اسلامی به مخاطره افتد چشم جهان و رهبری عزیز خواص انقلاب به مردم خوزستان است.

سردار سلامی که سخنران 13 دی در خوزستان بود اذعان داشت که پس از اعلام تجمع در خوزستان، 13 دی را در خوزستان رصد می کردیم. وقتی آن حماسه عظیم و رستاخیز ملت را در 13 دی دیدیم خوشحال شدیم که انقلاب اسلامی به قول رهبری از پیچ خطرناک در حال گذر است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از لحاظ همراهی با مناسبت های انقلابی در سال گذشته بر طبق گفته قائم مقام شورا که به خوزستان سفر کرده بود، رتبه برتر را به دست آورد چرا که کثرت جمعیت و تولید برنامه های مختلفی را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

در همه مناسبت های انقلاب اسلامی همچون روز جهانی قدس، 13 آبان و 22 بهمن در از 107 تا 115 نقطه استان و آن هم در هوای گرم راهپیمایی داشتیم. همراهی مردم با نظام اسلامی و رهبری امتیاز برجسته و بزرگی برای خوزستان عزیز است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سال گذشته نسبت به 4 دهه انقلاب، سهم تبلیغاتی استان خوزستان را صد برابر افزایش داد و این نشان از کثرت نقاط راهپیماخیز خوزستان است.

نمایندگان خبرگان رهبری در همه مناسبت های در سطح استان سخنرانی می کنند؛ بسیاری از شخصیت ها و علمای کشوری علاقه مند شرکت در مراسمات انقلابی مردم خوزستان هستند.

با این حال علی رغم همه نامهربانی ها و محدودیت های مالی و انسانی نسبت به سیاست های ابلاغی در مسیر انجام رسالت در حرکت هستیم؛ ما سالانه بیشترین راهپیمایی ها را نسبت به سایر استان ها داریم بخشی مرتبط با مناسبت های انقلابی است و سال گذشته بیش از 14 راهپیمایی در قبال مناسبت هایی از قبیل حمایت از ملت یمن و بحرین، محکومیت سلب تابیعت شیخ عیسی قاسم و محکومیت سیاست های خصمانه ترامپ داشتیم.

توانایی آن را داریم که هر وقت آیت الله موسوی جزایری، نظام اسلامی و شورای هماهنگی صلاح را در ساماندهی مردم برای حضور در صحنه انقلاب ببینند، انجام دهیم.

رسا ـ آیا آمار دقیقی از میزان مشارکت خوزستانی ها در راهپیمایی های انقلابی وجود دارد؟

ما در مناسبت های انقلابی اسلوب خاصی داریم که با همکاری صداو سیما، سپاه، مجموعه وزارت اطلاعات و شورای هماهنگی به برآورد حضور مردم در مناسبت های انقلابی نسبت به سال های گذشته می پردازیم.

در مناسبت های استان بین 10 تا 20 درصد نسبت به سال های گذشته رشد جمعیتی داشتیم و ارزیابی صداو سیمای استان از حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن میان 750 هزار بود که به مدت 3 ساعت تمام به پوشش مراسم راهپیمایی در اهواز پرداخت به گونه ای که یک مسیر 3 کیلومتری تشکیل شد و محل سخنرانی نیز همزمان با آغاز راهپیمایی مملو از جمعیت بود؛ چنانکه در روز جهانی قدس امسال رشد 15 درصدی حضور جمعیت را شاهد بودیم.

برآورد ما در اعلام تعداد جمعیت شرکت کننده بدین گونه است که مسیر راهپیمایی را ضربدر جمعیت کرده و جمعیت را از لحاظ آماری محاسبه می کنیم و به واقع یک کار علمی است؛ ما امسال بیش از 300 متر به فضای راهپیمایی روز جهانی قدس افزودیم.

معتقدم که جمعیت شرکت کننده در مناسبت های انقلاب اسلامی در دهه 4 منتهی به دهه پنجم انقلاب بین 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

جمعیت مردم استان به ویژه اهوازی ها سال به سال در استقبال از مناسبت های انقلابی افزایش پیدا می کند، امسال 13 دی، 22 بهمن و روز جهانی قدس نسبت به اداور پیشین جمعیت بسیاری را به خود دید. البته در این میان موضع گیری های آمریکا، تأکیدات رهبری، عرق انقلابی ملت ایران و مردم خوزستان سبب شد تا شاهد افزایش حضور جمعیت باشیم.

رسا ـ برای جذب بیشتر مردم در راهپیمایی ها و مناسبت های انقلابی چه راهکارهایی مدنظر دارید؟

حضور در راهپیمایی مناسبت های انقلابی در متون آیات الهی و کلام معصومین و فرمایشات امام، رهبری و مراجع تقلید به عنوان یک تکلیف دینی و عمل صالح معرفی معرفی شده است.

ایام حج به عنوان ایام الله معرفی شده است و از برخی اعمال ایام الله به عنوان عمل صالح یاد شده است؛ از همین رو رهبر معظم انقلاب حضور در صحنه های بزرگداشت انقلاب اسلامی را به منزله عمل صالح برای ملت ایران برشمرد.

کمتر مورد است که 10 مرجع شیعی بصورت شفاهی و کتبی از ملت شیعی برای حضور در یک فراخوان دعوت کنند؛ وقتی مراجع شیعی برای حضور در یوم الله 22 بهمن دعوت می کنند به واقع تکلیف شرعی و واجب دینی می شود، وقتی برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می کنند یک عمل معنوی و دینی قلمداد می شود.

بنده حضور در مناسبت های انقلابی را یک واجب دینی و تکلیف شرعی الهی، رسالت مذهبی و عمل صالح می دانم چرا که بنا به فتوای مراجع تقلید برای تقویت و بزرگداشت حفظ جمهوری اسلامی است که امام حفظ آن را اوجب واجبات می داند.

حضور خانوادگی و مشاهده جوانان انقلابی، هیجانات انقلابی در مناسبت های انقلابی حلاوت خاص خود را دارد و سبب انگیزه برای حضور در چنین مناسبت هایی می شود؛ از این رو راهپیمایی ها باید به سوی محتوا حرکت کنند یعنی برنامه هایی همچون تئاتر خیابانی، اجرای گروه های سرود، نقاشی کودکان، غرفه های پاسخگویی به سؤالات سیاسی و عقیدتی مرتبط با انقلاب، رفاهی و درمانی در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شود تا حضور چندین برابری را شاهد باشیم.

یکی از گله مندی ها آن است که دستگاه های مسؤول و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تعهداتی که در جلسات شورا می دهند در حوزه اجرایی، به کیفیت توجه ندارند؛ بدین منظور ‌استانداری یک مجموعه بازرسی کامل برای ارزیابی عملکرد اعضای شورای هماهنگی تبلیغات در مناسبت های انقلاب ترتیب دهد تا هم انگیزه ای برای اجرای تعهدات دستگاه های اجرایی باشد و هم اینکه شاهد رقابت سالمی میان اعضا برای ارائه خدمات محتوایی و فرهنگی به جامعه هدف باشیم.

رسا ـ آیا وقت آن نرسیده است که نقش شورا از هماهنگی به یک نهاد نظارتی براساس چارچوب مشخص شده تبدیل شود؟

متأسفانه بخاطر عدم التزام و پایبندی دستگاه های دولتی به مصوبات، بار برگزاری مناسبت های انقلاب اسلامی بر دوش شورای هماهنگی است و ما در جلسات مختلف گله مندی از برخی دستگاه های دولتی را اعلام کردیم ضمن اینکه از برخی دستگاه های دولتی همچون شهرداری، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، هلال احمر، صنعت و معدن، نفت، استانداری، آموزش و پرورش و دانشگاه ها و سپاه پاسداران برای همکاری های صورت گرفته تشکر می کنیم که در این میان انتظار ما از دستگاه و نهادهای فرهنگی بسیار بالا است.

بار عمده شورای هماهنگی تبلیغات را سپاه پاسداران تحمل می شود و در این باره نیروی مقاومت به همراه ائمه جمعه همکاری تنگاتنگی در بزرگداشت مناسبت های انقلابی انجام می دهند.

ما تنها نهادی هستیم که انتصاباتمان با معرفی ائمه جمعه صورت می گیرد و این نیز ریشه در صبغه دینی ما دارد البته ما نیز از پتانسیل، توانمندی و هدایت و ارشاد ائمه جمعه در سراسر کشور استفاده می کنیم.

دستگاه های عضو شورای هماهنگی تبلیغات باید به شرح وظایف ابلاغی و تعهدات مقید و ملتزم باشند تا شورای هماهنگی بتواند به عنوان سازمان هماهنگ کننده و نظارت بر ارزیابی رسالت خود را در چارچوب قانونی انجام دهد.

رسا ـ کمبودهای و نقیصه هایی که طی این مدت با آن روبرو بودید، کدام است؟

از جمله مشکلات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اهواز نداشتن یک سیستم صوتی مجهز و آبرومند است و این معضل گلایه مندی مردم از شورای هماهنگی و مدیریت استان را به دنبال داشت و شخصا مسأله مذکور را به عنوان یک معضل و نقیصه در مسیر راهپیمایی قلمداد می کنم.

 درست است که امکانات صوتی در طی دوران ریاست در سراسر استان ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرد، برای شهرستان رامشیر،‌ بهبهان، دزفول، رامهرمز و بخشی از باغملک سیستم صوتی جدید تهیه شده اما در اهواز سیستم های صوتی پاسخگوی خیل شرکت کنندگان نیست.

از مدیریت استان می خواهم برای تهیه امکانات صوتی تأمین اعتبار شود تا یک تیم تخصصی کشوری متخصص را در استان مستقر کنیم اما با توجه به گرمی و آلودگی هوا پیشنهاد تهیه فیبر نوری برای مسیر راهپیمایی را دادیم تا بتوانیم سیستم های صوتی را پس از هر نصب، جمع آوری کنیم.

با توجه به اینکه انگیزه ای برای حل مسأله مذکور وجود ندارد پس قول نمی دهم امسال نقیصه سیستم های صوتی برطرف گردد، در این زمینه نیازمند یک ایده کارشناسانه، امکانات جامع علمی روز و امکانات نصب و جمع آوری سیستم هستیم تا ان شاءالله چنین نقیصه ای در کلانشهر اهواز برطرف گردد و امیدوارم یکی از مدیران انقلابی صنایع وارد عمل شده و به چنین مسأله ای پایان بخشد.

حل و فصل مسأله امکانات صوتی از طریق بخش خصوصی و دولتی حل شود و قطعا ورود بخش خصوصی نیز هزینه کمتری برای مدیریت استان خواهد داشت البته بخش خصوصی در تهیه جایگاه ها همراهی دارد اما در مسیر راهپیمایی از پتانسیل و توان خودمان استفاده می کنیم و امیدواریم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد چنین معضلی نباشیم.

رسا ـ نهادهای انقلابی از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مورد حمله بدخواهان قرار می گیرند در این باره شورا برای رفع شبهات و ناعدالتی های مطرح شده چه اقداماتی را انجام می دهد؟

در شرح وظایف شورای هماهنگی تبلیغات آمده است که باید نقش محوری در هماهنگی نهادها و نظام های تعریف شده در جمهوری اسلامی را دارا باشد. از آنجا که انقلاب اسلامی در یک اندیشه سیاسی خلاصه نمی شود شاهد حضور ملت ایران در مناسبت های انقلابی از حیث قومیت، زبان، نژاد و تفکر هستیم.

آیت الله جنتی و قائم مقام وی به شدت تأکید دارند که از جریانی کردن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پرهیز شود البته سخن مذکور بدین معنا نیست که به سمت و سویی افرادی برویم که نسبت به قانون اساسی، ولایت فقیه، سیاست های داخلی و خارجی، نظام و امام و رهبری و بعضی اصول انقلاب اسلامی موضع منفی دارند و یا اینکه تریبون را در اختیار آنها قرار دهیم.

شورای هماهنگی به سوی انقلابیون حرکت می کند و ما چنین رویه ای را در مناسبت های انقلاب اسلامی و با دعوت از همه جریان های سیاسی، سپاه، علما، حوزه علمیه، اعضای دولت و استاندارها در سخنرانی داریم؛ نگرش ما در مدیریت محتوایی، فرهنگی و سخنرانی سخنرانان مناسبت های انقلابی به صبغه دینی و انقلابی توجه می شود و به مسائل و جریان های سیاسی نمی پردازیم.

شاید حجم سخنرانان ما در مناسبت های انقلابی از افرادی باشند که نگرش سیاسی به یک جریان خاصی دارند. تریبون راهپیمایی ها در خدمت نظام است و از سر دادن شعارها و مسائل محتوایی حاشیه ساز و بر هم زننده وحدت کشور پرهیز می شود؛ ما به شدت تلاش می کنیم تا شورا جریانی نشود اما صبغه و سابقه انقلابی آن روز به روز تقویت شود.

رسا ـ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای معرفی بهتر چهارشنبه سیاه و گنجاندن آن در تقویم ملی چه اقداماتی انجام داده است؟

در دوران مدیریت بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله موسوی جزایری تأکید داشت تا یک روز به عنوان روز اختصاصی خوزستان در نظر گرفته شود که بتوانیم با حضور عشایر و شخصیت ها و خانواده های شهدای استان دیداری با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم و در خلال آن مشکلات استان مطرح شود و رهبری نیز نکاتی درباره خوزستان بیان کنند.

بحث های زیادی در این باره بیان و در نهایت چهارشنبه سیاه مطرح شد اما در همان دوران ریاست بر اداره فرهنگ و ارشاد استان، در شورای فرهنگ و عمومی شهرستان دزفول بحث دزفول به عنوان پایتخت مقاومت تصویب شد که ما نیز بلافاصله به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال کردیم و در آنجا تصویب و در تقویم ملی ثبت شد.

از دو سال پیش سپاه استان و برخی نهادهای انقلابی را با هدایت های آیت الله موسوی جزایری بحث چهارشنبه سیاه مطرح کردند البته معتقدم واژه سیاه بخاطر خیانت های حکومت شاهنشاهی و دژخیمان پهلوی، عناد و قساوت قلب و روحیه بی رحمی نسبت به مردم استان نامیده شد.

آیت الله موسوی جزایری دلیل محور قرار گرفتن چهارشنبه سیاه برای مردم خوزستان را اینگونه بیان کرد تا سابقه و صبغه انقلابی مردم خوزستان در تأسیس انقلاب اسلامی احیا و به عنوان یک برند انقلابی مردم استان در تاریخ ثبت شود و گرنه خوزستان مناسبت ها، رویدادها و روزهای بسیار بزرگ و مهمی دارد.

در چهارشنبه سیاه شجاعت، مدیریت و قدرت، بصیرت و پیشینه انقلابی مردم خوزستان را شاهد بودیم و شورای هماهنگی با توجه به اینکه چهارشنبه سیاه در راستای به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و در راستای مأموریت هایش است به شدت علاقه مند ثبت و ضبط آن به عنوان روز محوری در تاریخ انقلاب اسلامی خوزستان است.

سال گذشته در مسجد اعظم مراسم بزرگی برای بزرگداشت چهارشنبه سیاه برگزار و تبلیغات محیطی گسترده ای انجام شد اما آنگونه که مدنظر بود، استقبال نشد؛ از این رو می گوییم چهارشنبه سیاه برگزار نشود یا اینکه اگر خواهان برگزاری هستیم باید از ظرفیت پتانسیل های مدیریتی، دولتی، سازمان های انقلابی، ائمه جماعات و مساجد، مقبولیت و مشارکت و همراهی علمای دینی به ویژه آیت الله موسوی جزایری استفاده شود.

در این باره به تهران نامه زده و درخواست دادیم تا شورا چهارشنبه سیاه اهواز به عنوان یک فعالیت رسمی برای شورای هماهنگی تعریف شود و این آمادگی را داریم که به همراه نهادهای انقلابی، علما، روحانیون و مساجد و با هدایت و مدیریت آیت الله موسوی جزایری، چهارشنبه سیاه را به عنوان یک فعالیت رسمی شناسنامه دار برای تبیین عملکرد مردم خوزستان همه ساله برگزار کنیم.

رسا ـ در رابطه با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اگر نکته و مطلبی مدنظر است، بفرمایید؟

امیدوارم مدیریت استان، استاندار محترم و دستگاه های دولتی پای کار بیایند و آیت الله موسوی جزایری به عنوان رییس شورای سیاستگذاری گام ها و افق بلندی را برای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تعریف کند.

امیدوارم دستگاه های فرهنگی بیش از ده ها و صدها فعالیت فرهنگی و هنری را تحت عنوان جشنواره های شعر، ادبیات، تئاتر، سینما، طنز و موسیقی و ترانه های انقلابی در سطح استان ساماندهی کنند.

امیدوارم نهادهای تبلیغاتی همچون دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات، حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و دستگاه های دولتی فعالیت های متنوع فرهنگی را مدنظر قرار دهند؛ امیدوارم تبلیغات شهری درباره عملکرد نظام در بحث پروژه های کلان در معابر عمومی و پیاده روها و جاهای ویژه را از سوی معاونت استاندار و شهرداری ها شاهد باشیم تا مردم عملکرد نظام را در پروژه های کلان از حیث حوزه های عمرانی، پزشکی و دانشگاهی، ورزشی، صنایع، فرهنگی، آموزش و پرورش ببینند. توقع دارم مدیریت استان پروژه های متعددی را با واژه های امام، انقلاب، ولایت فقیه و رهبری نامگذاری کند.

توقع دارم بخشی از همایش ها و گفتمان ها با محوریت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شود ضمن اینکه از دبیرخانه ائمه جمعه استان توقع دارم در خطبه های نماز سال ۹۷ هر هفته به بخشی از عملکرد نظام اسلامی اشاره شود.

از استاندار خواستارم نمایشگاه های عملکرد نظام به ویژه در هفته دولت را با محوریت عملکرد ۴۰ ساله نظام اسلامی و دستاوردهای نظام اسلامی برپا کند.

همه وامدار انقلاب اسلامی هستیم و باید با روحیه انقلابی در خدمت انقلاب، اسلام، شهدا و رهبری و مردم باشیم./9456/گ404/ب1

رسا ـ تشکر از همکاری شما برای تهیه گفت وگو

ارسال نظرات