۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۷۳۶۷۵
آیت الله طه محمدی:

رسانه ها بعد معنوی اربعین را ترویج دهند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: رسانه ها باید بعد معنوی اربعین را به جهانیان ارسال کنند.
ستاد اربعین استان همدان ستاد اربعین استان همدان ستاد اربعین استان همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین که در استانداری همدان برگزار شد با اشاره به علاقه مردم به امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: این همه برنامه ریزی و شور و عشق تنها دلیلش ارزش معنوی زیارت امام حسین است.

امام جمعه همدان ادامه داد: عراقی ها افزون بر این که محصول یک سال خود را به زیر پای زائران می ریزند از لحاظ احترامات نیز برخوردشان واقعا ستودنی است.

وی با اشاره به لزوم رعایت موارد مورد نیاز در طول سفر اربعین بیان داشت: به دلیل تعداد زیاد زایران در این سفر و جلوگیری از مشکلات آموزش صحیح را نباید فراموش کنیم.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: اجر زیارت اربعین به اندازه ای است که هر قدم زائر از خانه تا رسیدن به حرم سیدالشهدا ثوابی برابر یک حج و عمره دارد.

وی زیارت اربعین را دارای جایگاه بالایی عنوان کرد و گفت: زائر وقتی از منزل خود برای زیارت امام حسین خارج می شود خداوند دو ملک را به عنوان همراه او قرار می دهد و تا آخر عمر آن ها همراه او می مانند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری هدف از زیارت امام حسین را هدایت بشر توصیف کرد و افزود: کجای دنیای تشریفاتی امروز، این چنین تشریفات عظیمی را می توان شاهد بود.

وی یادآور شد: این همه عزت و احترام نشان می دهد که هدف از زیارت امام حسین یک سلسله مراتب بلند بالا در راستای نجات بشر و هدایت انسان است.

امام جمعه همدان خطاب به مسؤولان تاکید کرد: عزیزانی که در موکب ها عاشقانه خدمت می کنند باید بتوانند روح زوار را با این احادیث نوازش دهند.

وی عنوان کرد: البته افرادی هستند که عاشقانه موکب می زنند اما در کیفیت ضعیف هستند از این رو باید مسؤولان با راهنمایی لازم کیفیت را افزایش دهند و در غیر این صورت وهن مذهب خواهد شد.

وی مدیریت جمعیت 20 میلیونی اربعین را کار الهی دانست و تاکید کرد: عربستان با آن همه ثروت و سابقه در اداره کردن 3 میلیون زائر عاجز مانده است اما این جمعیت 20 میلیونی بدون کوچک ترین مشکلی به زیارت می روند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بعد معنوی این حرکت را قطعه گمشده ای مطرح کرد و گفت: اگر رسانه های جهان بتوانند بعد معنوی اربعین را به جهان ارسال کنند بسیار عالی است./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات