۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۷۳۶۷۹
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

لزوم آشنا کردن مردم با فرهنگ غدیر

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: باید در این فاصله یک ماهه تا عید غدیر در مساجد مختلف آمادگی لازم را ایجاد و مردم را با فضیلت های این روز بزرگ آشنا کنیم.
بنیاد غدیر بنیاد غدیر بنیاد غدیر بنیاد غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در کارگروه بنیاد غدیر با بیان این که شیعیان باید از فراموش شدن غدیر بسیار افسوس بخورند گفت: کاری که شیعه برای عاشورا انجام داد و امروز عاشورا را جهانی کرده است را باید برای غدیر انجام دهیم.

آیت الله طه محمدی افزود: شیعه با ترویج فرهنگ عاشورا توانسته همه دنیا را با عاشورا آشنا کند و جایی در دنیا نیست که اثری از عاشورا نباشد.

وی عاشورا را فرزند غدیر نامید و تصریح کرد: اگرشیعه به همان اندازه تلاش خود در زمینه عاشورا در غدیر فعالیت می کرد بسیاری از غیر مسلمانان امروز شیعه بودند.

امام جمعه همدان با اشاره به طرح های مطرح شده در جلسه بنیاد غدیر خاطر نشان کرد: باید در این فاصله یک ماهه تا عید غدیر در مساجد مختلف آمادگی لازم را ایجاد کنیم و مردم را با فضیلت های این روز بزرگ آشنا کنیم.

وی با تاکید بر این که باید جنبه نمادین جشن های مذهبی را نیز مد نظر داشته باشیم اظهار داشت: خواهش بنده از شما این است که در انجام کارها به جنبه عمومی آن نیز توجه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: تزیین بعضی از مساجد به اندازه ای زیبا است که انسان از دیدن آن سیر نمی شود اما اگر این جشن ها را به خیابان ها بیاوریم تا بینندگان آن چند برابر شوند کار بسیار بزرگی انجام داده ایم.

وی به غفلت 1400 ساله از واقعه غدیر پرداخت و گفت: برای جبران این کاستی باید هر کاری را که انجام می دهیم جنبه نمایشی آن نیز بسیار پر رنگ باشد.

امام جمعه همدان ابراز کرد: باید مادحین خوش صدا با استفاده از سروده های زیبا مردم را جذب این مراسمات کنند و در اشعار خود واقعه غدیر را به خوبی برای مردم شرح دهند.

وی به لزوم توجه به طراحی پوستر و پرچم های غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: باید پرچم هایی را که در استان نصب می کنیم در خور شان غدیر باشد و متناسب با شخصیت امیرالمومنین باشد.

آیت الله طه محمدی نقش نسل جدید را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: نسل جدید را باید وارد کار کنیم و آنها را با غدیر اشنا کنیم چرا که آن ها آینده سازان این کشور هستند./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات