۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۷۳۷۰۰
مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد؛

همکاری نهاد کتابخانه ها و پزشکی قانونی در اهدای کتاب به مناطق محروم

کوهی رستمی از همکاری نهاد کتابخانه های استان با اداره پزشکی قانونی خوزستان در زمینه برگزاری طرح همکاری در برگزاری کلاس های آموزشی و جمع آوری کتاب های پرسنل شاغل در ادارات به کتابخانه های عمومی مناطق محروم خبر داد.
همکاری نهاد کتابخانه های  خوزستان و پزشکی قانونی استان در اهدا کتاب به مناطق محروم همکاری نهاد کتابخانه های  خوزستان و پزشکی قانونی استان در اهدا کتاب به مناطق محروم همکاری نهاد کتابخانه های  خوزستان و پزشکی قانونی استان در اهدا کتاب به مناطق محروم همکاری نهاد کتابخانه های  خوزستان و پزشکی قانونی استان در اهدا کتاب به مناطق محروم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، عصر امروز در دیدار با فرزاد حسینی، رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی خانواده نخبگان و مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان در محل اداره کل پزشکی قانونی استان، با تقدیر از نگرش فرهنگی مدیریت پزشکی قانونی در بحث کتاب و کتابخانه های عمومی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی به دلیل پاسخگویی به نیاز مردم و پوشش همه موضوعات می تواند در بطن جامعه مفید و موثر عمل کند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه آخرین داده ها و اطلاعات از نرم افزار تحت وب موجود در کتابخانه های عمومی(سامان)، میزان علاقه مردم به حوزه ادبیات، علوم اجتماعی و روانشناسی را بیش از سایر حوزه ها نشان داده است، افزود: سلیقه مردم به انتخاب کتاب های پرمخاطب می تواند در برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی رهمنون سازد.

این مقام مسؤول اهدای کتب استفاده شده مردم و پرسنل شاغل در ادارات به کتابخانه های عمومی در مناطق محروم را امری ارزشمند تلقی کرد و گفت: اهدا کتاب به کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی و محروم فعالیتی معنوی و دارا ثواب است.

همچنین فرزاد حسینی، مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان به اهمیت و تأثیر نهاد های فرهنگی در بطن جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبار و جایگاه والای کتابخانه های عمومی  در بین سازمان های دیگر قابل مقایسه نیست و این به دلیل وجود کتاب و علم آموزی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان ادامه داد: بهترین فراغت کتابخوانی است و اگر این فراغت با جذابیت ها و نیازهای مردم مرتبط شود میزان علاقه مندی مردم به کتاب و مراجعه به کتابخانه های عمومی نیز افزایش پیدا می کند.

این مقام مسؤول با تشریح عملکرد سازمان در اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اظهار داشت: در سال های اخیر کسب رتبه دوم در فعالیت های  پژوهشی در کشور، اجرای فرهنگ اهدا کتاب به همکاران و مردم، اجرای کارگاه های آموزشی چگونگی شاد زیستن، کاهش استرس و اجرای فعالیت های فرهنگی مناسبتی و مشترک با سازمان ها از جمله برنامه های اجرا شده این اداره کل است.

حسینی در پایان ضمن اعلام آمادگی اجرای برنامه های مشترک اداره کل پزشکی قانونی با کتابخانه های عمومی تصریح کرد: در اجرای کارگاه های آموزشی و مهارتی برای عموم و اعضا در محل کتابخانه های عمومی، طرح اهدا کتاب سازمان ها و ادارات استان و در اختیار گذاشتن سالن آمفی تئاتر و سایر امکانات با کتابخانه های عمومی همکاری خواهد شد.

در پایان جلسه مقرر شد که برنامه زمانبدی کارگاه های آموزشی برای عموم مردم با حضور کارشناسان خبره در کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده نخبگان استان و طرح اهدا کتاب پرسنل ۱۰ سازمان استان به کتابخانه های عمومی مناطق محروم با همکاری اداره کل پزشکی قانونی انجام شود./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات