۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۷۳۷۶۹
رییس حوزه علمیه خواهران دورود:

رسانه نقش بسزایی در رشد و بالندگی جامعه دارند

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به نقش رسانه ها در رشد و بالندگی جامعه گفت: برای ایفای نقش در این زمینه رسانه ها و مجموعه های خبری باید در انجام رسالت خود صداقت و امانتداری را حفظ کنند.
اصول حاکم بر رسانه

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، رییس حوزه علمیه خواهران دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بیان ویژگی های یک رسانه طراز دین و انقلاب پرداخت و بیان داشت: مهم ترین ویژگی یک رسانه صداقت است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ها در انعکاس اخبار باید همواره صادق باشند و رسالت خبری خود را حفظ کنند، افزود: دیگر ویژگی مهم در عرصه خبر امانتداری است.

حجت الاسلام الهی نژاد تصریح کرد: رسانه ها نباید خلاف معارف و تعالیم دینی عمل کنند و مطالبی را که خلاف واقع است را منتشر سازند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش زیادی از آگاهی بخشی در جامعه و در زمینه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توسط مجموعه های خبری انجام می شود، اظهار داشت: مطبوعات، خبرگزاری ها و فعالان شبکه های مجازی باید نسبت به راست و دروغ بودن اخبار حساسیت داشته باشند.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود به نقش صداقت و امانتداری خبر و تأثیرگذاری آن در جامعه اشاره و عنوان کرد: با توجه به پیامدهای خبر در اجتماع باید در صداقت و امانتداری خبر  توجه لازم صورت گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: خبری که در جامعه منعکس می شود اگر صادقانه باشد می تواند آثار مثبتی به همراه داشته باشد و اگر خبر با رویکرد دروغ و شایعه باشد آثار منفی در جامعه بر جای می گذارد.

حجت الاسلام الهی نژاد خاطرنشان کرد: اگر خبرنگار و خبرگزاری در عرصه خبر رسالت خود را به خوبی انجام دهند، می توانند امید در در جامعه زنده کنند و یا در غیر این صورت موجب می شود ناامیدی را به مردم جامعه منتقل نمایند.

وی در ادامه به نقش رسانه در زمینه های مختلف و در جامعه اشاره کرد و گفت: یک خبرگزاری دینی و انقلابی می تواند با انجام رسالت خود ساده زیستی، تلاش و کوشش در کار، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و فرهنگ دینی و معنوی را در جامعه تقویت کند.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به نقش خبرگزاری ها در رشد و بالندگی جامعه عنوان داشت: لحاظ شدن صداقت و امانتداری در حوزه کاری خبرگزاری ها آثار مثبتی در جامعه بر جای می گذارد و از اهمیت بالایی برخوردار است./۹۴۵۱/۳۰۳/خ/

 

 

 

ارسال نظرات