۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۵۷۳۸۳۰
با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

چهارمین مجمع عمومی ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی برگزار شد

چهارمین مجمع عمومی ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با حضور حجج اسلام قرائتی، رحیمیان و کلباسی و همچنین با حضور فعالان عرصه مهدویت از سراسر کشور در قم برگزار شد.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین مجمع عمومی ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی عصر امروز با حضور حجج اسلام محسن قرائتی، رحیمیان و مجتبی کلباسی و همچنین با حضور فعالان عرصه مهدویت از سراسر کشور در ساختمان امام خمینی(ره) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مهدویت می تواند منشأ حرکت های عظیم دینی باشد

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در این جلسه به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی پرداخت و گفت: مهدویت با پتانسیل عظیمی که دارد می تواند منشأ حرکت های عظیم دینی باشد، اما این مهم در گرو آن است که کارهایی که در این زمینه انجام می شود به صورت هماهنگ شده و منسجم باشد.

رییس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: امروزه باید هوشیار باشیم چراکه برخی دست های جاهل و یا بعضاً دشمن قصد دارد تا این مقوله مقدس را از ما بستانند؛ بر این اساس باید دانست که اگر در این زمینه کوتاهی صورت پذیرد، مقوله مهدویت نیز در جامعه با چالش و آسیب مواجه می شود.

باید اقرار کنیم که در زمینه مهدویت کوتاهی شده است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نیز در این نشست بر لزوم توجه هرچه بیشتر طلاب و روحانیون بر مسأله مهدویت تأکید کرد و اظهار داشت: مبلغان بدانند که بدون شناخت امام زمان(عج) نمی توانند مبلغان خوبی برای مهدویت باشند؛ کسی که می خواهد در یک جریان سردمدار و رهبر باشد، باید از همه بیشتر نسبت به آن مسأله و جریان شناخت داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: باید اقرار کنیم که در زمینه مهدویت کوتاهی شده است و این مسأله آنگونه که شایسته است برای جامعه تبیین نشده است.

وی اضافه کرد: کسانی که در زمینه مهدویت در منطقه ای مسؤولیت قبول می کنند باید بدانند که اگر کسانی را می شناسند که از خودشات برای تصدی گری این جایگاه شایسته تر هستند، این جایگاه را به آن فرد یا افراد تحویل دهند و خود نیز در این امر به آن ها کمک کنند تا مباحث مهدوی در کشور تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر ضرورت ایجاد تعامل بیشتر فعالان مهدوی با رسانه ها به ویژه صدا وسیما تأکید و عنوان کرد: مهدویت را باید با محوریت قرآن کریم پیگیری کنیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

لزوم هم افزایی همه فعالان عرصه مهدویت

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان نیز در این گردهمایی با تأکید بر هم افزایی همه فعالان عرصه مهدویت اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که با همت و اخلاص گام های بلندی در زمینه مهدویت برداریم و با همه وجود تلاش کنیم تا حق سربازی امام زمان(عج) را ادا کنیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: امیدواریم در زمینه مهدویت که یکی از مباحث مورد نیاز جامعه امروزی است گام های بلندی برداشته شود و از این پس، بیش از پیش بتوانیم به صورت گروهی و جمعی در این زمینه حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: امروزه مهدویت با آسیب های مختلف و بعضاً خطرناکی مواجه شده است که اگر به خوبی نتوانیم در برابر آن ها ایستادگی کنیم بدون شک در آینده ای نه چندان دور با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهیم شد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات