۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۷۳۸۳۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

درس مهدویت باید یکی از کتب درسی حوزه باشد

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این که درس مهدویت باید یکی از کتب درسی به شمار آید، گفت: باید دانست که اگر حوزه بر مسأله مهدویت تلاش و کوششی از خود نشان ندهد، نخواهیم توانست در این زمینه کار به جایی ببریم.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در چهارمین مجمع عمومی ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی که در ساختمان امام خمینی(ره) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تأکید بر این که درس مهدویت باید یکی از کتب درسی به شمار آید، گفت: باید دانست که اگر حوزه بر مسأله مهدویت تلاش و کوششی از خود نشان ندهد، نخواهیم توانست در این زمینه کار به جایی ببریم.

وی ادامه داد: درس مهدویت در حوزه باید به گونه ای تدریس شود که حتی اگر طلبه ای از ادامه دادن مسیر طلبگی پشیمان شد، باز هم یک کتاب جامع و کامل را در زمینه مهدویت مطالعه کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر لزوم توجه هرچه بیشتر طلاب و روحانیون بر مسأله مهدویت تأکید کرد و اظهار داشت: مبلغان بدانند که بدون شناخت امام زمان(عج) نمی توانند مبلغان خوبی برای مهدویت باشند؛ کسی که می خواهد در یک جریان سردمدار و رهبر باشد، باید از همه بیشتر نسبت به آن مسأله و جریان شناخت داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: باید اقرار کنیم که در زمینه مهدویت کوتاهی شده است و این مسأله آنگونه که شایسته است برای جامعه تبیین نشده است.

وی اضافه کرد: کسانی که در زمینه مهدویت در منطقه ای مسؤولیت قبول می کنند باید بدانند که اگر کسانی را می شناسند که از خودشات برای تصدی گری این جایگاه شایسته تر هستند، این جایگاه را به آن فرد یا افراد تحویل دهند و خود نیز در این امر به آن ها کمک کنند تا مباحث مهدوی در کشور تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر ضرورت ایجاد تعامل بیشتر فعالان مهدوی با رسانه ها به ویژه صدا و سیما تأکید و عنوان کرد: مهدویت را باید با محوریت قرآن کریم پیگیری کنیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی همچنین با بیان این که فعالان عرصه مهدویت باید برای همه مباحث مهدوی استدلال های متقن و محکم ارائه دهند، یادآور شد: این نکته را هم باید گفت که اگر نیت مبلغان و فعالان عرصه مهدویت خالص و پاک باشد، بی شک خداوند و امام زمان(عج) آن ها را در این امر یاری خواهند کرد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات