۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۷۳۸۴۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک، اعلام برنامه های هفته سوم مردادماه کتابخانه ‌های عمومی استان و دعوت استاندار خوزستان از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، با حضور کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک، ایرج کمایی، به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک منصوب شد.

مراسم معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک با حضور منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، مجتبی سعادتی، مسؤول روابط عمومی اداره کل، محمد باقر تاجر زراعت، مسؤول حراست و مسؤولان کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک در محل کتابخانه عمومی ارمغان باغملک  برگزار شد.

در این مراسم، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در نشست با کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک با ارائه گزارشی از وضعیت بخش های مختلف در حوزه مدیریت استان گفت وگو و مشکلات کتابخانه های و پیشنهادات آنها را مورد بررسی قرار داد.

لازم به ذکر است، ایرج کمایی، کارشناس مدیریت امور فرهنگی است که از سال ۷۷ به استخدام نهاد کتابخانه های عمومی در استان درآمد. وی پیش از این مسئول کتابخانه عمومی نبوت هپرو، کتابدار کتابخانه عمومی ارمغان، رابط آمار و فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و مسئول کتابخانه عمومی شهید مصطفی خمینی باغملک بود؛ در این جلسه همچنین از خدمات عبدالرحمن مرادی نیا، رئیس سابق اداره کتابخانه های عمومی باغملک تقدیر شد.

اعلام برنامه های هفته سوم مردادماه کتابخانه ‌های عمومی استان

در هفته سوم مردادماه کتابخانه ‌های عمومی استان با برگزاری برنامه‌ های متنوع فرهنگی پذیرای اعضای کتابخانه‌ ها و علاقه‌ مندان کتاب و کتابخوانی خواهند بود.

کتابخانه ‌های عمومی سراسر استان در این هفته با برگزاری برنامه ‌های متنوع فرهنگی همچون نشست‌ هایی با محوریت هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گرامیداشت روز خبرنگار و همچنین برنامه ‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در قالب کلاس ‌های تابستانی، کلاس‌ های آموزش روخوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم، کارگاه‌ های آموزشی نقاشی، داستان ‌نویسی، خلاصه ‌نویسی، قصه‌ گویی، اوریگامی و تهیه روزنامه ‌دیواری، نشست‌ های شاهنامه‌ خوانی و مثنوی ‌خوانی، نشست‌ های کتابخوان، نشست‌ های ادبی، بازدیدهای دانش ‌آموزی از کتابخانه ‌ها و ده ‌ها برنامه دیگر پذیرای اعضای کتابخانه‌ ها و تمامی علاقه‌ مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

معرفی عناوین ارائه شده در طرح کتابخوان ماه مردادماه نهاد کتابخانه ‌های عمومی در قالب نشست ‌های کتابخوان، جلسات معرفی کتاب و نشست ‌های جمع‌ خوانی نیز از دیگر برنامه‌ های هفته سوم مردادماه سال ۱۳۹۷ در کتابخانه ‌های عمومی سراسر استان است.

دعوت استاندار خوزستان از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در پیامی، از هم استانی ها برای شرکت جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

در پیام استاندار خوزستان آمده است که سینه فرهنگ پرور ایران ما که سابقه ای بسیار دیرین در تمدن سازی دارد، قرن هاست قلب تپنده ترویج مکتب ناب محمدی (ص) را به واسطه ی بارگاه منور علی بن موسی الرضا (ع) و فاطمه معصومه (س)، در خود جای داده و الهام بخش جویندگان حقیقت و پویندگان مسیر سعادت شده است.

پیوند عمیق لایه های مختلف آداب و آیین های فرهنگ ملی ما با آموزه های دینی و میراث های مذهبی، فرشی زرین از درآمیختگی این تار و پود گران سنگ بافته که یاریگر ما در تحولات عمیق اجتماعی و گذر از تنگه های سخت تاریخی بوده است.

احیاء این گنجینه های حیات بخش معنوی به عنوان ضامنین بقاء حیات طیبه بشری، نه تنها وظیفه ای ملی و دینی که امری معقول و ضروری است چرا که آنچه انسان را در تراز فراتر از عادات و غرایز قرار داده و طریق «انا الله و انا الیه راجعون» را برایش گشوده، نگاه می دارد، عروج به عالم معنا از طریق عقل این ودیعه بی مانند الهی است که همان هدف نهایی بعثت انبیاست.

در این راستا انجام فعالیت های فرهنگی برای ایجاد پیوند میان نسل های مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان با معارف اهل بیت به ویژه معدن نوری همانند حیات امام رضا(ع)، وظیفه ای است که نتایج مبارک آن را در رشد مکارم اخلاق خواهیم دید و از آنجا، رشد ابعاد گوناگون حیات انسانی را شاهد خواهیم بود.

جشنواره کتابخوانی رضوی که امسال هشتمین دوره ی آن به همت اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار می شود، شوری ملی است که هدفش تحریک شعور مذهبی جامعه برای بازآشنایی فرهنگ رضوی و تبدیل آموزه های آن امام هُمام به سبکی برای زیستن است.

معرفی کتاب های طرح کتابخوان مرداد ۱۳۹۷ در کتابخانه های عمومی خوزستان

طرح کتابخوان مرداد ماه ۱۳۹۷ با معرفی ۴ اثر «تنور و داستان ‌های دیگر» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی از انتشارات معین، مجموعه شعر «روی جادّه ابریشم شعر» سروده محمد قهرمان از انتشارات جمهوری، «فرشته ‌ها هم عاشق می‌ شوند» نوشته نعیمه اسلاملو از انتشارات تلاوت آرامش و «مردی که اسرار سرزمین‌ ها را می ‌دانست» نوشته محمود پوروهاب از انتشارات مدرسه، به علاقه‌ مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.

تبریک روز خبرنگار از سوی روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان

مجتبی سعادتی، مسؤول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان طی پیامی به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به خبرنگاران و فعالین رسانه تبریک گفت و اشاره کرد: عصر امروز، عرصه زیستن در بارش اطلاعات است و در این مسیر واژه ها کاشته می شوند و آگاهی برداشت می شود؛ جان ها جلا می گیرند و دیده ها، وسعت پیدا می کند.

مسؤول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: در طول مسیر انسان هایی که به قلم تکیه می کنند و کلمه می کارند و در نشر اندیشه و فرهنگ کتاب خوانی می کوشند، شایستگان تقدیرند و در این میان کوشندگان عرصه خبر را رنگ و اعتباری دیگر است.

وی با اشاره به فعالیت خبرنگاران همراه در سال های اخیر با کتابخانه های عمومی اظهار داشت: بدین وسیله صمیمانه و با تمام وجود همراهی شما در پوشش خبری فعالیت های حوزه کتاب و آگاه نمودن بیش از پیش مردم از آنچه که توسط تلاش گران عرصه فرهنگ کتاب خوانی می شود را ارج می نهم و این روز میمون و مبارک را به شما عزیزان تبریک عرض می کنم.

امید است به لطف ایزد رحمان، سرشار از سلامت و سعادت و توفیقات روزافزون باشید./۹۴۵۶/پ204/ب1

ارسال نظرات