۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۷۳۸۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خبرنگاران نباید در جامعه مغفول بمانند/ خبرنگاری جهاد است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خبرنگاری در جامعه دینی نوعی جهاد است؛ ازاین‌رو کسانی که خبرنگار هستند نباید در جامعه مغفول بمانند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرلشکر ناصر ناصری و شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: دفتر نماینده ولی فقیه در چارچوب‌های مختلف وظایفی دارد؛ هرچند در امور اجرایی اعتبار و اختیاری نداریم اما همان‌طور که خبرنگاران پیام مردم و جامعه را به گوش دیگران می‌رسانند ما نیز تلاش می‌کنیم تا پیام اصحاب رسانه را به مسؤولان برسانیم.

وی با بیان اینکه هیچ کاری با جهل نمی‌توان انجام داد، گفت: آگاهی در هر امری شرط نخست است و خبرنگاران جامعه را به‌روز و آگاه نگاه می‌دارند که این ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: خبرنگاری فعالیتی مهم است اما معنی مهم بودن این است که هم در جنبه مثبت و هم در جنبه منفی نقش ایفا می‌کنید و آن‌هایی که مثبت و باصداقت نوشتند و خبری را منعکس کردند تا وقتی که تاریخ پابرجاست و افرادی از این نوشته‌ها به راه حق گرایش پیدا کنند از ثواب آن برخوردار می‌شوند ولی کسانی که نوشته‌های گمراه و منفی داشته باشند در گناه افرادی که به بیراهه بروند شریک هستند.

وی ادامه داد: جامعه باید آگاه به واقعیات باشد و اگر خلاف واقعیت باشد جامعه مسموم می‌شود؛ از این رو باید خبرنگاران در انتشار اخبار و ارائه داده‌های مثبت به جامعه دقت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قرار گرفتن شهیدان صارمی و ناصری به عنوان الگوهای خبرنگاران، شایسته است، خاطرنشان کرد: امروز جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی دشمن همه را تهدید می‌کند و نباید دشمن را ضعیف تصور کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: خبرنگاران در صحنه مبارزه با جنگ نرم با بیان حقایق، ابطال باطل، رسوایی ستمگران و حفاظ حق این مبارزه را به گونه‌های مختلف انجام می‌دهند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات