۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۷۳۸۷۷
آیت الله علم الهدی:

خواسته سازی امام زمان را باید نقطه هدف فعالیت های خود قرار دهیم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که خواسته سازی امام زمان(عج) را باید نقطه هدف فعالیت های خود قرار دهیم، گفت: خواسته سازی حضرت باید در نقطه اوج اهداف قرار گیرد و تمام حرکت های سیاسی و اجتماعی متوجه این هدف شوند.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی صبح امروز در نخستین اجلاسیه فعالان مهدوی که در سالن نمایشگاه های آستان قدس برگزار شد گفت: طلاب باید به این موضوع دقت کنند که همیشه در کنار روایات، فقه الحدیث داشته باشند و روایات را به صورت خام رها نکنند.

وی افزود: وضعیتی که امروزه گاهی در جامعه مشاهده می شود این است که گاهی افراد و گروه های مدعی ولایت مداری مردم را تنها به دعا برای فرج توصیه می کنند و این را فقط به صورت شعار در جامعه رواج می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مقصود از دعا برای فرج را باید برای جامعه روشن کنیم که اگر صرف دعا را مد نظر بگیریم با بسیاری از مضامین تاکید کننده بر دعا سازگار نیست و دعا برای فرج را در نقطه زمانی مشخص معطوف کرده ایم.

امام جمعه مشهد با بیان خاطره ای از بیان مشکلات جامعه با امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در روزهایی که کشور درگیر یکی از بحران های سیاسی شده بود بنده خواستم که در دعاهای خود در وقت زیارت تقاضای حل مشکل را از حضرت داشته باشم تا خود امام رضا(ع) که صاحب این کشور هستند این بحران را حل کنند.

وی ادامه داد: اما در هنگامی که بنده در حالت درخواست حل این چالش بحرانی از حضرت بودم نکته ای به ذهنم خطور کرد که خود حضرت قطعا به این کشور نگاه لطف آمیز دارند و نیازی به درخواست بنده نیست به همین جهت درخواست خود را به صورت کامل مطرح نکردم و سعی بر این داشتم که نقش خود را به صورت کامل در حل این بحران ایفا کنم.

عضو شورای عالی حوزه خراسان اذعان کرد: برای عده ای مسئله دعا خط مشی و باور قلبی شده که فقط دعا کنند تا خود حضرت بقیه الله(عج) ظهور کنند و تمام مشکلات جهان به دست ایشان حل شود که این مسئله ای کاملا اشتباه است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: برای هر دعا در وجود ما خواسته ای به وجود می آید که دست به دعا می شویم و زمانی ما باید نسبت به تعجیل در فرج دعا کنیم که خواسته سازی در ما به وجود آمده باشد و در جریانی حرکت کنیم که این خواسته سازی را گسترش دهیم.

وی افزود: مردم جامعه باید به جایگاهی برسند که همه اقدامات ظهور را فراهم سازند و پس از آن متوسل به خداوند متعال شوند و این خواسته سازی ها به تنهایی با غزل سرایی، شعرخوانی و تصویر سازی ذهنی و تخیلی ایجاد نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که خواسته سازی امام زمان(عج) را باید نقطه هدف فعالیت های خود قرار دهیم، اظهار کرد: خواسته سازی حضرت باید در نقطه اوج اهداف قرار گیرد و تمام حرکت های سیاسی و اجتماعی متوجه این هدف شوند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: همه باید خواستار این حرکت شوند و در عرصه برنامه های سیاسی و اجتماعی به این سو حرکت کنند که زودتر به این نقطه پایانی برسیم و اعضای این اجلاس باید به این سمت بروند که فعالان مهدوی کارهای خود را ارزیابی کنند که چقدر مورد قبول حضرت بوده است.

آیت الله علم الهدی در پایان سخنان خود گفت: حضرت به تصویرسازی در جهت خواسته سازی خوشحال نمی شوند و به دعا خوانی تنها توصیه نمی کنند و این موضوع نیازمند این است که فعالان مهدوی انگیزه های باطنی و عشق خود را مورد ارزیابی قرار دهند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات