۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۷۳۹۱۸

قورمه سبزی به یادماندنی با امام جمعه تبریز

همزمان با روز خبرنگار، یکی از فعالان رسانه‌ای تبریز با انتشار یادداشتی از اقدامات غافل‌گیرکننده نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یاد کرد.
امام جمعه تبریز در صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دیروز در آستانه روز خبرنگار در حالی که پس از پایان کار تهیه گزارش در سطح شهر وارد صدا و سیمای مرکز تبریز می‌شدم به یکباره خودروی امام جمعه تبریز توجهم را جلب کرد فقط یک لحظه دیدم دوستان به صورت متعجب به طرف آن ماشین می‌آیند نه مدیرکلی  ونه مدیر روابط عمومی  و نه کس  دیگری چون سرزده و بدون اطلاع به این مرکز آمده بود پس از رسیدن در کنار او قرار گرفتم با ایشان خوش و بش کردیم امام جمعه مردمی و محبوب تبریز حجت الاسلام و المسلمین دکتر ال هاشمی با همان لحن زیبا و برخورد مناسب همه را به سوی خود جذب می کرد دوستان  و مدیران مرکز هم آمدند و  پس از سلام  و علیک  در حیاط صدا و سیمای تبریز از من پرسید کجا می روم به ایشان عرض کردم  وقت نهار است و برای صرف نهار به غذاخوری می‌روم.

امام جمعه خوب ما با من و دوستان همراه شد و با هم به رستوران کارمندان صدا و سیمای تبریز رفتیم. وقتی با هم در سالن نشستیم مسؤول پذیرش برای تعیین نوع غذا بر سر میز ما حاضر شد و پرسید چه غذایی بیاورد، حاج آقا آل هاشم تعجب کرد و گفت: مگر اینجا رستوران کارکنان صدا و سیما نیست؛ جواب داد: بله، این سید بزرگوار با روی خوش به او گفت: همان غذایی که کارکنان می خورند بیاورید. او گفت: ما سه نوع غذا داریم و اکثر کارکنان قورمه سبزی می خورند.

امام جمعه بزرگوار ما نیز گفت: من هم قورمه سبزی می خورم. سپس با سعه صدر  ناهار را میهمان ما شد و قورمه سبزی به یاد ماندنی را در ذهن و یاد دوستان به یادگار گذاشت.

پس از آن به واحد خبر صدا و سیما آمد و با تک تک دوستان خوش و بش کرد و از تلاش های آنان قدردانی نمود و روز ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت. امام جمعه عزیز ما اولین بارش نیست که بازدیدهای سرزده دارد این سر زده ها  شب و روز ندارد و زمان و مکان در آن معنی نمی دهد .

این سید بزرگوار یک روز به دیدن عکاس برتر شهر ما می رود روز دیگر بر سر سفره کارگران زحمتکش می نشیند و دیگر روز در بازار در جمع مردم حضور می‌یابد و امروز هم علاوه بر حضور در برخی روزنامه ها از جمله مهد آزادی و مهد تمدن و ... سرزده در کنار همکاران عرصه خبر شبکه سهند حاضر شد.

آری امام جمعه تبریز آن روز که از برچیده شدن نرده های  فاصله نماز گزاران تبریز در  محل برگزاری نماز جمعه فاصله مردم و مسئولان را  برداشت وخیالش راحت ‌شد به سراغ دست فروشان زحمتکش می رود و به یاری آنها می شتابد  و شب هنگام برسر بالین بیماری در نقاط  حاشیه شهر از ملا زینال گرفته تا ... حضور می یابد و خود را در منظر نگاه نقادی مردم قرار می دهد تا دیگران این روش را تجربه کنند.

راستی او این روزها به نماد واقعی نماینده مردمی ولی امر مسلمین در استان آذربایجان شرقی  تبدیل شده و ظرفیت جدیدی برای نظام اسلامی برای کمک به محرومان و مستضعفان است  و می تواند برای دیگر بزرگان سرمشق و الگو قرار گیرد.

امروز هم با این بازدید سرزده از حوزه های خبر رسانی دلگرمی و خوشحالی تلاشگران این عرصه را فراهم کرد. سید جان راهی که برگزیده اید مستدام باد./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات