۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۷۳۹۳۶
آیت الله فاضلیان:

هوا و هوس آفتی بزرگ در زندگی طلبگی است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: هوا و هوس آفت بزرگی در زندگی طلبگی است و طلاب بدانند که باید نیت خود را خالص کنند و با اعمال عبادی خود را مرحله الهی برسانند.
میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان میثاق همدان

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید رضا فاضلیان استاد اخلاق حوزه علمیه همدان ظهر امروز در جمع طلاب جدیدالورد در مدرسه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) بیان داشت: 1100 سال از غیبت امام عصر(عج) می گذرد و تا کنون حوزه های علمیه دین را به دست مردم رسانده اند.

وی تصریح کرد: نشستن یک ساعت در نزد عالم بهتر از عبادت هزاران سال است، زیرا عبادت بدون برنامه چه بسا انسان را به سر حلقه مقصود نرساند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: مذاکره علمی نزد خدای تعالی بهتر از هزاران سال اعتکاف در بیت الحرام به شمار می رود و طلاب قدر این نعمت الهی را باید بدانند.

وی در ادامه افزود: شیطان برای ما برنامه دارد اما کسی که جزء مخلصان باشند شیطان نمی تواند به او آسیبی برساند، اخلاص در طلبگی دارای اهمیت والایی است.

آیت الله فاضلیان گفت: انسان اگر با قطع از همه آمال دنیوی فعالیت کرد و همه کارهایش، اطاعت الهی بود قطع به یقین به اخلاص خواهد رسید.

وی ادامه داد: هوا و هوس آفت بزرگی در زندگی طلبگی است و طلاب باید بدانند که باید نیت خود را خالص کنند و با اعمال عبادی خود را مرحله الهی برسانند.

آیت الله فاضلیان گفت: ادعیه وارده همچون دعای عرفه، مناجات شعبانیه و دیگر ادعیه انسان را مرحله اخلاص و بندگی نزدیک می کند به همین سبب باید طلاب با اعمال عبادی خود را به خدای تعالی نزدیک کنند.

وی در پایان یادآور شد: افرادی همچون سید مهدی بحرالعلوم مصداق بارز این بیت شعر است که رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند و این نشانه افراد مخلص است./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات