۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۷۳۹۵۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

وظیفه رسانه در برابر مشکلات اقتصادی تحلیل و تبیین واقعیت ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به رسالت خطیر رسانه در برابر مسائل و مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: امروز در برابر مشکلات، تهدیدها و تحریم های اقتصادی رسانه رسالتی مهم بر دوش دارد و باید به تحلیل، تبیین و بیان واقعیت ها بپردازد.
مدیرکل ارشاد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، شب گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان با تبریک روز خبرنگار گفت: اینکه روز خبرنگار در روز شهادت شهید صارمی یک خبرنگار نام گذاری شده است، این مهم تکلیف همه ما را روشن می کند.

وی با بیان این سؤال که تکلیف رسانه انقلابی و همراه نظام چیست، افزود: این سؤال مهمی است و رسالت یک خبرنگار و رسانه این است که اگر چالش و تهدیدی برای نظام به وجود می آید با انجام وظیفه به موقع خود به به سوالات و شبهات پاسخ دهد.

حجت الاسلام حنان با اشاره به وجود تهدیدهای فراوان از اول انقلاب خاطرنشان کرد: اولین تهدید که متوجه نظام شده است، دوران جنگ بود و خبرنگاران با ورود به موقع و تحلیل و تبیین افکارعمومی را به سمت رفتن به جنگ و جبهه نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز اصحاب رسانه تا به امروز به خوبی به وظایف خود عمل کردن و باید همواره با تبیین و تحلیل به موقع ابهاماتی که در ذهن مردم است را نسبت به مسائل و مشکلات روشن سازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: در برابر تهدیدها، مشکلات و تحریم و تهدیدهای اقتصادی، امروز به بسیج رسانه ای نیاز داریم و اگر بخواهیم برای رسیدن به اهداف فرهنگی، علمی و اجتماعی نیاز به امکانات داریم.

وی حضور مردم در صحنه و روحیه مردم را  امکانات خواند و گفت: برای رسیدن به اهداف باید از امکانات مادی و معنوی به کار گرفته شود و همواره نیاز به علم، زمان و معقولیت است.

حجت الاسلام حنان خاطرنشان کرد: رسالت رسانه در زمانی که تهدید، چالش و بحرانی در جامعه ایجاد می شود، تحلیل و تفسیر و تبیین است، برای انجام رسالت خبری خود باید در سایه نقد منصفانه عمل کنیم تا به اهداف خود برسیم./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات