۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۷۳۹۹۷
محسنی:

مسؤولان دغدغه های اصحاب رسانه را برطرف کنند

رییس شعب بانک مهر اقتصاد در لرستان از رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم و چشم بینای جامعه یاد کرد که همواره دردهای جامعه را بیان می کنند و گفت: در مقابل باید قدردان زحمات این قشر باشیم و با حمایت از اصحاب رسانه دغدغه ها و مشکلات آنان را برطرف سازیم.
خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حمیدرضا محسنی، رییس امور شعب بانک مهر اقتصاد، ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب گفت: کسی که قلم به دست می گیرد تقوا، صداقت، عفاف و انصاف باید جزو طبیعتش بشود.

وی با بیان اینکه سخن رهبر معظم انقلاب در رابطه با خبرنگاران مسؤولیت خبرنگار را سنگین می کند، افزود: رسانه ها در طول هشت سال دفاع مقدس سهم زیادی ایفا کردند و فیلم های دفاع مقدس نتیجه زحمات اصحاب رسانه در آن دوران بود که همه چیز برای آیندگان ثبت کردند.

محسنی به رسالت خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی اشاره کرد و عنوان داشت: رسانه ها و اصحاب رسانه همواره پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان، زبان گویا و چشم بینای جامعه هستند و دردهای جامعه را منعکس می کنند و همواره دردهای این قشر زحمت کش خاموش می ماند.

وی با اشاره به اینکه قشر رسانه از بیمه خبرنگارای محروم هستند، بیان کرد: این موضوع دغدغهای مهم در کشور است و اگر لازم باشد ما نیز تا جایی که شرایط مهیا شود نقش خودمان را در زمینه رفع مشکلات اصحاب رسانه ایفا می کنیم و این مهم نیازمند همکاری مسؤولان است.

بانک مهر اقتصاد؛ با رویکرد تطبیق فعالیت های بانکی با موازین شرع مقدس

رییس امور شعب بانک مهر اقتصاد در لرستان در ادامه با اشاره به فعالیت بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد نهال برخاسته از دامان پاک شجره طیبه بسیج، با الهام از ارزش های متعالی اسلام و با رویکرد تطبیق فعالیت های بانکی با موازین شرع مقدس، هدف اول راهبردی خود را«استقرار و توسعه بانکداری اسلامی» تعیین نموده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک مهر اقتصاد بیش از یک دهه به عنوان طلایه دار حوزه بانکداری اسلامی در جهت پیاده سازی قانون عملیات بانکی بدون ربا و نهادینه سازی فرهنگ بانکداری اسلامی، اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

محسنی با بیان اینکه حرکت به سمت بانکداری اسلامی بدون ربا دغدغه همه است، یادآور شد: از ۹۱ بانکداری اسلامی را در کشور رقم زده شد و رو حانی معمم به عنوان مشاور فرهنگی در بانک مهر اقتصاد نظارت دارد.

وی در ادامه بیان داشت: آموزش بانکداری اسلامی برای مسؤولین در قم به مدت دو هفته برگزار شد و مسؤولان شعب بانک مهر اقتصاد آموزش های لازم را در بحث شرعی فراگرفته اند.

محسنی خاطرنشان کرد: از تفاوت های اساسی بانکداری اسلامی با بانکداری ربوی در روش پرداخت تسهیلات است، در بانکداری ربوی برای تمام نیازها اعم از نیازهای مصرفی یا سرمایه ای از عقد قرض ربوی استفاده می کنند، در حالی که در بانکداری اسلامی باید بر اساس نوع نیاز متقاضان، عقد شرعی مناسب را انتخاب نموده و مطابق احکام و شرایط آن عقد، تسهیلات پرداخت شود.

پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در لرستان و ایجاد دو هزار فرصت شغلی

رییس امور شعب بانک مهر اقتصاد در ادامه به فعالیت بانک مهر اقتصاد در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این بانک حدود هشت سال است که فعالیت در راستای اقتصاد را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه بودجه بانک مهر اقتصاد مردمی است، خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات اقتصاد مقاومتی بانک مهر اقتصاد موفق عمل کرده است و با ورود به طرح های اقتصادی در بحث کارگاه های کوچک زودبازده موفق عمل کرده است.

محسنی با اشاره به پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان داشت: به واسطه پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی ۱۸۰هزار شغل در کشور ایجاد شد و دو هزار سهم لرستان بود که به صورت مستقیم ایجاد شد./9451/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات