۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۷۴۰۲۲
از سوی سپاه علی بن ابی طالب؛

آیین تجلیل از خبرنگاران استان قم برگزار شد

آیین تجلیل از خبرنگاران استان قم با حضور سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح از سوی سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد.
تجلیل خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل از خبرنگاران استان قم پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی ورزشی نخلستان از سوی سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار احمدی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم، حسینی کاشانی مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان قم و همچنین مدیران و دبیران خبرگزاری ها، خبرنگاران، گزارشگران و عکاسان استان قم حضور داشتند.

اقتدار جمهوری اسلامی ایران هم اکنون زبانزد همه کشورهای دشمن است

سردار شکارچی در این جلسه با اشاره به نقش خبرنگاران در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس زیر بمباران دشمن در صف اول جبهه پا به پای رزمندگان جلو می رفتند و حوادث را برای همه جهان مخابره می کردند؛ در حقیقت این خبرنگاران بودند که اقتدار جمهوری اسلامی را در برابر چشم همگان مجسم کردند.

وی خاطرنشان کرد: به رخ کشیدن قدرت جمهوری اسلامی کاری با اهمیت بوده و می توان گفت به مراتب مهم تر از خود جنگ تلقی می شود؛ این کار سخت را خبرنگاران انجام دادند و حتی در این راه شهید، جانباز و  قطع نخاعی اهدا کردند.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که دشمنان جمهوری اسلامی در همه حوزه های جنگ سخت با شکست مواجه شده اند، تأکید کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران هم اکنون زبانزد همه کشورهای دشمن است و بدون شک نزدیک است زمانی که ما به اوج قله اقتدار برسیم و دشمن نیز سقوط کرده و نابود شود.

وی به حوزه جنگ نرم اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه جنگ نرم عمق کار خبرنگاران و اصحاب رسانه بیشتر از دوره جنگ سخت است؛ یکی از ترفند های دشمن این است که نقطه های اقتدار جمهوری اسلامی را وارونه جلوه داده، حق را ناحق و حتی نقاط ضعف خود را به صورت نقاط قوت بنمایاند.

ضرورت فراگیری آداب خبرنگاری از سوی خبرنگاران

همچنین حجت الاسلام اکبری نیز در این نشست با اشاره به ضرورت فراگیری آداب خبرنگاری از سوی خبرنگاران اظهار داشت: یکی از آداب خبررسانی این است که در رابطه با خبری که به دست مان می رسد تحقیق و بررسی کنیم و سپس آن را در اختیار دیگران قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) با تأکید بر این که خبرنگاران باید در انعکاس اخبار اهل رعایت باشند، مطرح کرد: همه ما باید دقت داشته باشیم که اگر خبری را بدون تحقیق منتشر کنیم در حقیقت کاری ناپسند مرتکب شده ایم و افزون بر این شاید این کار آثار و نتایج ناگواری را در پی داشته باشد و یا حتی آبروی عده ای در این میان از بین برود.

وی با بیان این که خبرنگاران باید در همه عرصه ها پشتیبان ولایت فقیه باشند، ابراز داشت: خبرنگاران به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) در این نظام جهانی می توانند زمینه ساز تمدن اسلامی باشند، بر این اساس باید از همه ظرفیت های خود رد این راستا استفاده کنند.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: نخبگان علمی جامعه باید مطیع ولایت فقیه باند و بدانند که اطاعت از ولی فقیه اطاعت از امام زمان(عج) است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خبرنگاران برتر استان قم تجلیل به عمل آمد و همچنین به برندگان مسابقات تیراندازی جام رسانه های استان قم که هفته گذشته از سوی سپاه علی بن ابی طالب(ع) برگزار شده بود، جوایزی اهدا شد./841/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات