۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۴۰۴۵
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

عرفان ناب صحیفه سجادیه با عرفان های کاذب مقابله می کند

آیت الله نعیم آبادی با تأکید بر این که عرفان ناب صحیفه سجادیه با عرفان های کاذب مقابله می کند، گفت: باید اقرار کنیم که حوزه علمیه و متولیان امر در زمینه معرفی صحیفه سجادیه به جهانیان کوتاهی کرده اند.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عصر امروز در سومین همایش سیدالعابدین(ع) با محوریت «بررسی ظرفیت های تبلیغی صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل» که در سالن همایش های بین المللی غدیر برگزار شد، با اشاره به نقش رهبران دینی در رفع نیازهای بشر گفت: اگر انبیای الهی مبعوث نمی شدند، بشر هنوز در حال سنگ پرستی بود و هم اکنون هیچگونه صنعتی وجود نداشت.

وی افزود: این انبیای الهی بودند که با از بین بردن باورهای غلط سبب شدند تا بشر رشد کرده و به توسعه دست پیدا کند؛ به عبارت دیگر همه رشدهایی که بشریت چه در زمینه های مادی و چه در زمینه های معنوی داشته، مرهون تلاش انبیای الهی است.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: راسل می گوید «بشر در سه میدان مبارزه می کند، با دشمن طبیعت، با دشمن هم نوع خودش و با دشمن درونی و یا همان نفس؛ بشریت در دو میدان اولی پیشرفت های بسیاری حاصل کرده است، اما در مبارزه با نفس شکست خورده است»؛ در حقیقت باید گفت که انبیای الهی و رهبران مذهبی آمده اند تا راه مبارزه با نفس را نیز به بشریت بیاموزند.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که انسان در زمینه هایی همچون اخلاق، خداشناسی و عرفان نیازمند رهبران دینی است، ابراز داشت: بدون شک همه جهان در بعد عرفان نیازمند چشمه های معرفتی صحیفه سجادیه هستند و اگر هم اکنون این موضوع به جهان معرفی نشده است باید اقرار کنیم که حوزه و متولیان امر در این زمینه کوتاهی کرده اند.

وی با اشاره به این که صحیفه سجادیه صدها سال قبل در هند کتاب درسی طلاب علوم دینی بوده است، ابراز داشت: امروزه نیز باید این کتاب به عنوان کتاب درسی مطرح باشد.

آیت الله نعیم آبادی با تأکید بر این که عرفان ناب موجود در صحیفه سجادیه با عرفان های کاذب مقابله می کند، بیان کرد: اگر امروزه جوانان جذب عرفان های کاذب می شوند از این جهت است که ما به عنوان رهبران مذهبی نتوانسته ایم به خوبی عرفان ناب اسلامی را که در صحیفه سجادیه گنجانده شده، به آن ها معرفی کنیم./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات