۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۷۴۰۴۷
با محوریت «بررسی ظرفیت های تبلیغی صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل»؛

سومین همایش سیدالعابدین با حضور شخصیت های برجسته حوزوی برگزار شد

سومین همایش سیدالعابدین(ع) با محوریت «بررسی ظرفیت های تبلیغی صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل» با حضور آیات نعیم آبادی و اراکی در قم برگزار شد.
همایش سیدالعابدین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین همایش سیدالعابدین(ع) عصر امروز با محوریت «بررسی ظرفیت های تبلیغی صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل» که در سالن همایش های بین المللی غدیر برگزار شد.

بشریت در همه اعصار و آحادبه صحیفه سجادیه نیازمند هستند

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام ارزانی رییس کانون های فرهنگی مساجد کشور در این همایش با اشاره به ظرفیت های بی نظیر صحیفه سجادیه در تبلیغ بین الملل گفت: به عنوان مثال دعای پانزدهم این کتاب شریف نوعی نگرش جدی را به بیماران می آموزد که حتی کسانی که دین اسلام را قبول ندارند نیز در برابر این ادعیه نورانی خاضع می شوند.

وی افزود: بدون شک بشریت در همه اعصار و آحاد به صحیفه سجادیه نیازمند هستند و این مسأله بر هیچکس پوشیده نیست.

در معرفی صحیفه سجادیه به جهان کوتاهی شده است

همچنین آیت الله نعیم آبادی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: راسل می گوید «بشر در سه میدان مبارزه می کند، با دشمن طبیعت، با دشمن هم نوع خودش و با دشمن درونی و یا همان نفس؛ بشریت در دو میدان اولی پیشرفت های بسیاری حاصل کرده است، اما در مبارزه با نفس شکست خورده است»؛ در حقیقت باید گفت که انبیای الهی و رهبران مذهبی آمده اند تا راه مبارزه با نفس را نیز به بشریت بیاموزند.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که انسان در زمینه هایی همچون اخلاق، خداشناسی و عرفان نیازمند رهبران دینی است، ابراز داشت: بدون شک همه جهان در بعد عرفان نیازمند چشمه های معرفتی صحیفه سجادیه هستند و اگر هم اکنون این موضوع به جهان معرفی نشده است باید اقرار کنیم که حوزه و متولیان امر در این زمینه کوتاهی کرده اند.

وی با اشاره به این که صحیفه سجادیه صدها سال قبل در هند کتاب درسی طلاب علوم دینی بوده است، ابراز داشت: امروزه نیز باید این کتاب به عنوان کتاب درسی مطرح باشد.

کلید حل مشکلات بشریت در صحیفه سجادیه نهفته است

همچنین آیت الله اراکی نیز در پایان این همایش با اشاره به نقش صحیفه سجادیه در پرورش جوامع گفت: صحیفه سجادیه و نقشی که می تواند در پرورش و سازندگی جوامع راستین داشته باشد، میدان بسیار گسترده ای برای بحث و تحقیق را در برابر ما قرار می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر ما ادعا کنیم که کلید حل مشکلات جامعه بشری در این کتاب نهفته است، گزاف نگفته ایم.

وی با اشاره به این که آن چه که سرنوشت آدمی را  مشخص می سازد عشق و نفرت است، اظهار داشت: بر اساس روایات، محبت جایگاه آمی و عمل مرتبه او را در آخرت مشخص می سازد.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب «اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی» به قلم آیت الله محسن اراکی نیز رونمایی شد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات