۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۷۴۰۷۵
امام جمعه رشت:

حمایت کنندگان مذاکره با ‌آمریکا افرادی ذلیل هستند

امام جمعه رشت با بیان این که کسانی که در داخل از مذاکره با آمریکا حمایت می کنند افرادی ذلیل هستند، گفت: آمریکا به عنوان کشوری قداره کش به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نیست و ملت ایران همواره از این کشور اعلام برائت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تأکید بر گسترش فرهنگ ازدواج در جامعه اسلامی گفت: نباید در یک جامعه دینی فرهنگ مجرد ماند ترویج شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ترویج فرهنگ تجرد ماند مقدمه زیر پای گذاشتن احکام شرعی خواهد بود، افزود: کسانی که چنین تفکری دارند ازدواج را مانع لذت‌جویی و تنوع‌طلبی انسان در مسائل جنسی می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با ابراز نگرانی از نفوذ فرهنگ تجرد در میان برخی اقشار جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه نفوذ چنین تفکراتی موجب شده برخی ها مجرد ماندن را به ازدواج و تشکیل خانواده ترجیح می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در ادامه سخنان خود با بیان این که در یک جامعه دینی نباید شاهد گسترش فرهنگ تجرد گرایی باشیم، تصریح کرد: این فرهنگ برگرفته از تفکرات اومانیسمی است و با آموزه های دینی ما در تضاد مستقیم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که همه ما باید سیره عملی ائمه معصومین(ع) را الگوی خود در زندگی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم ازدواج و گسترش فرهنگ تجرد موجب اثرات منفی در جامعه شده است.

وی از امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی ارزشمند برای نسل جوان جامعه امروز یاد کرد و گفت: نسل جوان جامعه باید چنین شخصیت های بزرگی ر الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت مؤلفه های قدرت کشور برای حفظ عزت و اقتدار جامعه تأکید کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند برای حفظ بالندگی کشور باید مؤلفه های قدرت خود را تقویت کنیم.

وی، صبر و استقامت ملت ایران در برابر توطئه های پوشالی دشمنان را یکی از مهم ترین مؤلفه های قدرت این کشور عنوان کرد و افزود: این ملت در چهار دهه اخیر نیز با بهره گیری از این فرهنگ اصیل توانست بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کند.

امام جمعه رشت با بیان این که دولتمردان آمریکایی با اقدامات خود به دنبال دلسرد کردن مردم ایران هستند، گفت: این ملت بزرگ در چهار دهه اخیر همواره تابع رهبری نظام بودند و امروز نیز همان مسیر را ادامه می دهند.

وی با بیان این که آمریکایی ها از اپوزیسیون های بی انصاف داخلی حمایت می کند و فضای رسانه ای را علیه ایران اسلامی ایجاد کرده است، ادامه داد: امروز ما نیز باید با وحدت وهمبستگی داخلی این هجمه ها و توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور با مردم اشاره کرد و گفت: متأسفانه رییس جمهور در این گفت و گو نتوانست دل ملت ایران را شاد کند.

وی در ادامه سخنان خود به دو سال مذاکره گسترده با کشورهای غربی و آمریکا اشاره کرد و با بیان این که آمریکا قرار بود بر اساس برجام تحریم های خود را علیه ایران بردارد، گفت: اما رییس جمهور آمریکا نه تنها به برجام پایبند نبود بلکه به راحتی از آن خارج شد.

امام جمعه رشت با بیان این که خیانت های آمریکا به ملت ایران بسیار است، خاطرنشان کرد: ما دیگر نباید آزمون خطا کنیم و مذاکره با چنین کشوری به هیچ عنوان فایده ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به این که جنایت های آمریکا در سراسر کشور کاملاً مشهود است، افزود: این کشور مستکبر و جنایت کار در حالی ایران اسلامی را حامی تروریست معرفی می کند که خود عامل اصلی به وجود آوردن تروریست های تکفیری در منطقه است.

وی با بیان این که آمریکایی ها از همه جنایت کارهای جهان حمایت می کند و نمونه بارز آن امروز در یمن است، خاطرنشان کرد: آل سعود با چراغ سبز و حمایت آمریکایی ها مردم بی گناه یمن را قتل و عام می کند.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کسانی که در داخل از مذاکره با آمریکا حمایت می کنند افرادی ذلیل هستند، تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری قداره کش به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نیست و ملت ایران همواره از این کشور اعلام برائت کرده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات