۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۷۴۰۸۵
امام جمعه اصفهان:

ارز حاصل از فروش نفت متعلق به همه مردم است

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دادن ارزی که به واسطه فروش نفت به دست می آید و متعلق به همه مردم است به افرادی که حتی به سفرهای زیارتی می روند اشتباه است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: مطمئن باشید اگر در کنار یکدیگر باشیم دنیای کفر توانایی ایستادگی در برابر ما را نخواهد داشت.

وی در ابتدا با اشاره به آیات متعددی از قرآن افزود: خداوند در آیات متعددی می فرماید، کسانی که صرفاً به دنبال دنیا حرکت می کنند تا حدودی به مقصودشان می رسند ولی از آخرت بی بهره هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: افرادی در جامعه امروز برای رسیدن به سود بیشتر احتیاجات مردم را احتکار می کنند که لازم است مورد برخورد واقع شوند؛ همه مردم باید در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند و اگر از احتکار کردن شخصی با خبر هستند او را به مراجع قانونی معرفی کنند تا بازار مسلمانان با مشکل مواجه نشود.

امام جمعه اصفهان در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) ابراز کرد: امام جواد(ع) در روایتی می فرمایند آن گونه نباشید که در جلوتِ دوست خدا جلوه کنید و در خلوت، دشمن خداوند باشید؛ امام جواد(ع) در سن هفت سالگی یعنی قبل از بلوغ به مقام امامت رسیدند و پذیرش ایشان به عنوان امام حتی برای شیعیان نیز دشوار بود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: تاریخ نقل می کند افراد زیادی نزد امام جواد(ع) رفتند و سؤالات فراوانی را از ایشان پرسیدند و ایشان همه سؤالات را به درستی پاسخ می دادند و به این ترتیب، مردم امامتشان را پذیرفتند.

وی اظهار کرد: حضرت عیسی(ع) در گهواره به مقام نبوت رسیدند از این رو پذیرش یک انسان قبل از سن بلوغ و حتی در سن نوزادی نیز غیر قابل تصور نیست؛ کسانی که به امامت امامان قبل از بلوغ ایراد می گیرند، چگونه می خواهند پاسخ قرآن را بدهند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ازدواج امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: ازدواج این دو بزرگوار برکات زیادی برای بشریت داشته است؛ روایت می گوید، اگر امیرمؤمنان(ع) خلق نمی شد، هم کفوی برای حضرت زهرا(س) وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: دختران باید در سن بلوغ ازدواج کنند تا مشکلات دامن گیر آن ها نشود؛ متأسفانه در حال حاضر مهریه ها و شرایط سنگینی که برای ازدواج جوانان به وجود آورده اند ازدواج جوانان را به تأخیر انداخته است؛ امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند کسانی که ازدواج جوانان را تسهیل کنند مورد نظر رحمت الهی واقع می شوند.

وی با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در برابر رژیم غاصب صهیونیسم خاطرنشان کرد: مساحت کل کشور لبنان بسیار کمتر از شهر اصفهان است و افراد مؤمنی در گوشه ای از این کشور در برابر رژیم صهیونیسم ایستادند و بعد از حدود یکماه و چند روز ایستادگی، رژیم غاصب صهیونیسم شکست فضاحت باری را متحمل شد پس مطمئن باشید اگر در کنار یکدیگر باشیم دنیای کفر توانایی ایستادگی در برابر ما را نخواهد داشت.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان اظهار کرد: رفتار دولت ها در کشورهای مختلف حتی کشور پُر مدعایی همچون آمریکا گاهاً غلط است؛ در کشور ما نیز دولت رفتارهای غلطی داشته است؛ در قضیه دلار و سکه اشتباهاتی انجام شد ولی در حال حاضر با تدابیری که در حال انجام است وضعیت تا حدودی بهبود یافته است که باید تداوم داشته باشد؛ دادن ارزی که به واسطه فروش نفت به دست می آید و متعلق به همه مردم است به افرادی که حتی به سفرهای زیارتی می روند اشتباه است./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات