۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۷۴۱۷۹
امام جمعه تبریز:

روحیه عافیت‌طلبی در برخی‌ مسؤولان گسترش یافته است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: متاسفانه روحیه عافیت‌طلبی در برخی‌ مسؤولان گسترش یافته که همین مسأله منجر به عقب‌ماندگی و بروز کاستی‌ها شده است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مدیران شایسته، رعایت عدالت توأم با معنویت و عقلانیت است.

وی با تأکید بر این‌که احترام به جایگاه و تجربه پیشکسوتان از دیگر اصول لازم برای موفقیت است، خاطرنشان کرد: یک مدیر موفق همواره روحیه جهادی و انقلابی دارد، متاسفانه روحیه عافیت‌طلبی در برخی‌ مسؤولان گسترش یافته که همین مسأله منجر به عقب‌ماندگی و بروز کاستی‌ها شده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مدیر شایسته آن مدیری است که روحیه انقلابی داشته و از روحیه انقلابی کامل برخوردار باشد، از سوی دیگر ولایت‌مداری یک اصل برای مدیر موفق است، نمی‌شود یک مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت باشد، اما ولایت‌مدار نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که مدیران پاکدست همواره متقی و در سطح معنویت بالایی قرار دارند، تصریح کرد: یکی از ریشه‌های بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور، کاهش تقوای الهی در برخی کارگزاران است، لازم است در گزینش مدیران همراه با تخصص نسبت به تعهد و پاکدستی آنان نیز توجه شود.

وی نقدپذیری در برابر مردم، کارمندان و رسانه‌ها را از دیگر ویژگی های مدیران موفق عنوان کرد و گفت: مدیر شایسته کسی است که از نقدپذیری دیگران ناراحت نشود و مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض داشته باشد، یک مدیر شایسته باید مقاوم در برابر فشارها و بی‌اعتقاد به دشمن باشد.

امام جمعه تبریز اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی مدیران را آفتی برای نظام دانست و افزود: یکی از آفت‌های جامعه همین اشرافی‌گری است، بدانید که مردم همه حرکات و سبک زندگی شما مدیران را رصد می‌کنند، مدیر شایسته با مردم، کنار مردم و برای مردم است و با کارآمدی بالا می‌تواند تحولات مهمی ایجاد کند.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان اینکه مسؤولان باید پاسخگوی مردم باشند، اظهار داشت: «مطالبه»، یک برنامه چالشی برای مردم و مسوولان است، وقتی از نگرانی مدیرکل صدا و سیمای استان با خبر شدم؛ در اولین قسمت برنامه خودم در برنامه شرکت کرده و پاسخگوی سوالات شدم.

وی با تأکید بر این‌که مدیران باید بر حسب عملکردشان پاسخگوی رسانه‌ها و مطالبه‌گران باشند، گفت: امروز مردم انتظار پاسخگویی صریح، شفاف و صادقانه از مسؤولان دارند، باید دانست که مردم و مسؤولان جدای از یکدیگر نیستند و با هم در یک جامعه زندگی می کنند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات