۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۷۴۱۸۶
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه و مسجد برای کاهش آسیب های اجتماعی

سراج با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی گفت که در این باره از حوزه علمیه، مساجد و ائمه جماعات خواهان طرح برای کاهش آسیب های اجتماعی هستیم.
حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز از دفتر خبرگزاری رسا در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، احمد سراج، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، ظهر امروز، در بازدید از دفتر خبرگزاری رسا در خوزستان ضمن تبریک روز خبرنگار در شرح فعالیت های صورت گرفته معاونت اظهار داشت: در تابستان برای پر کردن اوقات فراغت بچه مسجدی ها به بیش از 95 مسجد برای برگزاری اردوی مشهدمقدس کمک کردیم؛ چنانکه بسیاری از جشن ها و مناسبت ها از آغاز سال تاکنون را با رویکرد مسجدمحوری برگزار کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز عنوان داشت: در رویکرد مسجدمحوری، مساجد هر منطقه ظرفیت های خود را وارد میدان کرده و مورد حمایت و پشتیبانی معاونت قرار گرفتند و پس از آن جشن ها و یا مناسبت های منطقه ای، ملی و مذهبی شکل گرفت.

این مقام مسؤول با اشاره به رویکردهای صورت گرفته در عید فطر، محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و نمایشگاه قرآن و یا در حال اجرا در سراهای محله خاطرنشان کرد: در سراهای محله شاهد وجود کتابخانه، خانه ایثار و شهادت، خانه جهاد و مقاومت و خانه بازی هستیم که این سراها از ظرفیت های فرهنگی بسیار خوبی برخوردار هستند.

سراج با بیان اینکه به زودی کتابخانه عمومی و محله ای را که با همکاری یکی از خیران اهوازی احداث شده است، در کوی آغاجری افتتاح خواهیم کرد، ادامه داد: از گروه های جهادی امام رضا با حضور 40 پزشک و دندانپزشک دعوت کردیم و هم اکنون شبانه روز خدمات رایگان دندانپزشکی به مؤسسات خیریه مرتبط با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز ارائه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال محافل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را با همان اعتبار پارسال به 20 محفل رساندیم، ضمن اینکه طرح افطاری ساده در قالب مواکب کریمه را راه اندازی کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با اشاره به در پیش بودن عید غدیر از نورافشانی های ویژه با برد بلند، برگزاری همایش های ولایت و شعر عربی علوی، مسابقه کتابخوانی، جشن های منطقه ای و برپایی ایستگاه صلواتی و فضاسازی شهری خبر داد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای محرم و اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: یکی از سیاست های اصلی ما مسجدمحوری است؛ در حوزه آسیب های اجتماعی از مساجد خواهان ایده برای کاهش آسیب های اجتماعی در هر منطقه شدیم.

سراج با اشاره به اینکه از حوزه علمیه، مساجد و ائمه جماعات خواهان طرح برای کاهش آسیب های اجتماعی شدیم، گفت: کارها در حوزه نشاط اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، پر کردن اوقات فراغت با محوریت مسجد اما خارج از آن صورت خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه با یک برنامه ریزی مناسب می توان به خوبی از ظرفیت مساجد استفاده کرد، تصریح کرد: یکی از وظایف ما ارتقای سطح معرفتی و اهل بیتی مردم است و برنامه های ماه مبارک رمضان و هر گونه مناسبتی در همین راستا صورت می گیرد؛ همچنین از ظرفیت سراهای محله و فرهنگ سرا در همین امر راستا استفاده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خانه های بازی اظهار داشت: ساماندهی خانه های بازی با نام فراموز« فرهنگی آموزشی» در دستور کار معاونت قرار گرفته است و در آنها مسائل فرهنگی و آموزشی در قالب بازی برای کودکان ( کودکان تا 7 ساله) تبیین می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ساماندهی خانه های بازی منطقه به منطقه دنبال می شود، خاطرنشان کرد: از افرادی که ایده های قرآنی داشته و می توانند خانه های فراموز را راه اندازی کنند، استقبال و مجوز راه اندازی صادر می کنیم.

سراج با اشاره به اینکه نظارت بر خانه های بازی بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی است، ادامه داد: خانه های بازی بر طبق نرخ گذاری معاونت عمل می کنند ضمن اینکه باید در حوزه آموزش های شهروندی گام بردارند.

وی با بیان اینکه خانه های بازی فعال باید دوباره اخذ مجوز داشته باشند، تصریح کرد: ممکن است در هر منطقه شاهد وجود چندین خانه بازی باشیم اما با توجه به تراکم جمعیت و محدودیت هر منطقه حتما محدودیت هایی را در دادن مجوز خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز یادآور شد: متقاضیان تأسیس خانه بازی باید در دو مرحله به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز مراجعه کنند.

این مقام مسؤول گفت: ما تنها مجوز به خواهان مؤسس خانه بازی می دهیم و بدون مجوز ما نمی توانند فعالیت کنند./9456/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات