۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۷۴۱۹۹
کوچکی‌نژاد:

مسیر حرکت دولت متناسب با فضای جنگ اقتصادی نیست

نائب رییس کمیسیون آ‌موزش با تاکید براینکه رییس جمهور باید مسیر حرکت دولت را تغییر دهد، گفت: مسیری که دولت تعقیب می‌کند مسیری نیست که مشکل مردم را حل کند.
کوچکی نژاد

جبار کوچکی‌نژاد نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با تأکید بر اقدام جهادی سه قوه برای رفع مشکلات کشور، گفت: مراد از روحیه و عملکرد انقلابی همان از خودگذشتگی و به مردم توجه کردن است اگر این روحیه در مسؤولان سه قوه وجود داشته باشد که متاسفانه در سه قوه ضعیف است مشکلات نه تنها افزایش نمی‌یابد بلکه مشکلات کشور به راحتی حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید برای حل مشکلات موجود تدبیری بیاندیشد، ابراز کرد: با شرایط کنونی نیاز است تحولی در قوه قضاییه ایجاد شود.

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نمایندگان قوه مقننه از سوی مردم انتخاب می‌شوند برهمین اساس اگر آنان نتوانند از روحیه انقلابی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بهره ببرند به طور قطع مردم در انتخابات آتی به آنان پاسخ نه خواهند داد، اظهار داشت: مجلس باید هر چه سریع‌تر خودش را بازسازی کند؛ معلوم است حرکت انقلابی در مجلس شورای اسلامی با وجود نمایندگانی که به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و همچنان دل در گرو فتنه‌گران و کسانی که به نظام ضربه زدند، دارند بسیار محدود و کم می‌شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه مجلس ناظر و نظارت‌گر عملکرد قوه اجرایی است، گفت: رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت فرمودند اگر خسته هستید و انگیزه ندارید کار را رها کنید و به دیگران بسپارید؛ بنابراین مهمترین وظیفه مجلس در شرایط کنونی ایجاد انگیزه در قوه مجریه است و امروز این انگیزه در دولت وجود ندارد از این رو می‌طلبد مجلس شورای اسلامی یک حرکت انقلابی انجام دهد و با استیضاح برخی وزرا انگیزه را در دولت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دولت قول داده بود تیم اقتصادی خود را ترمیم کند و یک تیم منسجم، علمی و انقلابی تشکیل دهد، اظهار داشت: متاسفانه این انگیزه در دولت نیست برای مثال رییس سازمان برنامه و بودجه را دولت نمی‌تواند عوض کند شاید رییس دولت جرات این کار را ندارد.

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص سوال از رییس جمهور، گفت:  مجلس باید از همه اهرم‌های قانونی خود استفاده کند و نمایندگان از پاسخ های رییس جمهور قانع نشوند و بخواهد همین روش غیر انقلابی خود را ادامه دهد به طور قطع مجلس از ابزارهای دیگر استفاده خواهد کرد.

کوچکی‌نژاد با تاکید براینکه رییس جمهور باید مسیر حرکت دولت را تغییر دهد، عنوان کرد: مسیری که دولت تعقیب می‌کند مسیری نیست که مشکل مردم را حل کند و چون دولتمردان اکثرا از طبقه پولدار هستند و شرکت‌های مختلف دارند به راحتی بعد از چندسال کار به شرکت‌های خصوصی خودشان رفته و آنجا مشغول می‌شوند؛ این روند که روحیه انقلابی نمی‌شود، روحیه انقلابی آن است که مسؤول از خودش بگذرد و به مردم خدمت کند نه اینکه از ابزار قدرت برای رسیدن به منافع شخصی بهره ببرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برخاسته از خون شهدا است، اظهار داشت: مسؤولان نباید در این نظام هم کارهای شخصی خودشان را پیگیری کنند و از طرف دیگر مسؤولیت بسیار سنگین دولتی هم داشته باشد معلوم است که این مسیر مطلوب نیست.

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مردم نسبت به بخش اقتصادی کشور نگران هستند و ضربه سنگینی به اعتماد عمومی و سفره مردم وارد شده است، مسؤولان باید بدانند انقلاب بر شانه مردم تکیه دارد آنها هستند که در همه عرصه‌ها پشت انقلاب ایستاده و جنگ‌ را اداره کردند در غیر این صورت مرفه نشینان بالاشهر نشین هیچگاه غم انقلاب و مستضعفین را نخوردند، امروز دشمن مستضعفان را نشانه گرفته است بنابراین کسب رضایت مستضعفین بسیار مهم است زیرا اگر همین مستضعفین از انقلاب ناامید شوند دیگر چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات