۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۷۴۲۸۹
کارشناس روابط بین الملل:

موضع گیری العبادی زمینه ساز جدایی ایران و عراق نخواهد شد

نریموسائی با بیان اینکه جریان ها و احزاب سیاسی عراق موضع گیری العبادی را محکوم کردند، گفت: موضع گیری العبادی هر گز زمینه ساز دشمنی و جدایی ایران و عراق نخواهد شد.
روابط ایران و عراق

غلامرضا نریموسائی، کارشناس روابط بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به موضع موافق العبادی با تحریم های وضع شده آمریکا علیه ایران اظهار داشت: رئیس جمهور، نمایندگان، جریان ها و احزاب سیاسی در کنار شخصیت های برجسته شیعی و سنی عراقی موضع گیری العبادی را محکوم کردند و ملت عراق دست به تظاهرات زد.

کارشناس روابط بین الملل با بيان اينكه افکار عمومی و سیاسیون عراق مخالف همراهی با آمریکا هستند، افزود: تمایل آمریکا برای ابقای العبادی به نخست وزیری مجدد و تلاش العبادی برای همراهی همه جریان های سیاسی در داخل با خود از علل چنین موضع گیری است.

نریموسائی با بیان اینکه اقدام العبادی بهانه برای منتقدان سیاست حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشورها را هموار کرد، تصریح کرد: شکست داعش و نجات عراق از چنگال گروهک تروريستي به فرماندهی سردار سلیمانی بزرگترین خدمت ایران به عراق است تا آنجا که فرمانده الحشد الشعبی خود را سرباز سردار سلیمانی معرفی می کند.

وی با بیان اینکه ایران تنها بازیگر و یاور عراق برای شکست داعش بود، عنوان داشت: کسی انتظار چنین موضع گیری از العبادی را نداشت اما وی با توجه به شیطنت ها و دسیسه های عربستان، ویرانی و نیازمندی به کمک های جهانی برای بازسازی عراق احساس کرد که در صورت همراهی با ایران از حمایت های کشورهای جهان برخوردار نخواهد شد.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه موضع العبادی قدرنشناسانه است، خاطرنشان کرد: یکی از راه های شکستن محور مقاومت خلل در روابط اقتصادی ایران و عراق است و امروزه در افکار عمومی و فضای مجازی تلقین می شود که مشکلات اقتصادی 2 کشور ناشی از دخالت ها در امور همدیگر است.

نریموسائی با بیان اینکه توطئه ها برای ایجاد دشمنی میان دولت و ملت های ایران و عراق بسیار شدت یافته است، تصریح کرد: کاشتن بذر نفرت تلاش های دشمن برای بر هم زدن وحدت کنونی دو کشور است اما روابط دو کشور کماکان پابرجا خواهد ماند و موضع گیری العبادی هرگز زمینه ساز دشمنی و جدایی ایران و عراق نخواهد شد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات