۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۷۴۳۰۰
استاد حوزه علمیه:

امام جواد با حفظ و توسعه حوزه علمیه از فرهنگ اسلام ناب محمدی صیانت کردند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام جواد(ع) با حفظ و توسعه حوزه علمیه فرهنگ اسلام ناب محمدی را حفظ و شبکه نمایندگان را برای امت اسلامی ترسیم کردند، گفت: جهل، عامل اصلی شهادت امام جواد(ع) بود.
جواد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن حسینی مجد استاد حوزه علمیه در سالروز شهادت امام جواد(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از مهمترین تکالیف امام معصوم(ع) راهبری امت و دستگیری از مردم برای رسیدن به کمال مطلوب است.

وی افزود: امام از سوی خداوند انتخاب می‌شود تا با دستگیری از مردم آنان را به سوی بندگی هدایت کنند و امام جواد(ع) نیز این تکلیف را به نحو احسن و به صورت کامل به انجام رساندند.

حجت الاسلام حسینی مجد با استناد به سیره گفتاری امام جواد(ع) ابراز کرد: حضرت درباره بندگی می‌فرمایند: ای مردم اگر کسی بخواهد در عالم خلقت مسیر بندگی و عبودیت را طی کند با این نصیحت می‌تواند صراط مستقیم را به راحتی تشخیص داده و از خطورات این مسیر با سلم و سلامت عبور کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ای مردم چطور می‌شود خداوند سرپرست و کفیل کسی قرار گیرد اما در مسیر پر خطر دنیا ضایع و نابود شود چطور کسی که خداوند در تعقیب اوست می‌تواند از تعقیب خداوند نجات پیدا کند و این امکان ندارد بنابراین تنها راه نجات انسان آن است که انسان پیوند قلبی با خداوند داشته باشد و جز محبت او محبت غیر را از دل بیرون کند.

وی اضافه کرد: بنابراین انسان اگر بتواند خودش را در مسیر محبت الهی غرق کند آن موقع است که از مسیر صراط مستقیم خارج نمی‌شود؛ محبت خداوند مدام در قلب اهل ایمان جوشش دارد.

حجت الاسلام حسینی مجد با تاکید براینکه انسان باید محبت غیر خدا را از دل خارج کند و به خداوند ارادت و محبت داشته باشد، بیان داشت: انسان اگر بتواند به آن مرتبه از بندگی برسد که تنها خداوند را سرپرست خود ببیند آن هنگام است که لذت بندگی را می‌چشد.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام جواد(ع) مبنی براینکه انسان باید محبت خود را به گونه‌ای در دنیا هزین کند که جز محبت خداوند در قلبش محبت دیگری وجود نداشته باشد، عنوان کرد: خداوند بهترین سرپرست انسان است همه باید باور داشته باشند که تنها با بندگی محض است که می‌توانند هر لحظه خداوند را حس کنند.

وی با بیان اینکه امامان معصوم نابود کننده جهل و نادانی هستند، گفت: انسان به واسطه علم و دانش است که می‌تواند به حقایق دست یابد از این رو انسان باید از جهالت پرهیز کرد چرا که اگر بر مبنای جهالت گام بردارد نتیجه‌اش امثال داعش می‌شود. امروز رسانه‌ها و پیام رسان‌های اجتماعی با همه فایده‌هایی که دارند اما گاهی مردم را به سوی جهالت دعوت می‌کنند و مروج فساد و گناه می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی مجد با بیان اینکه امام جواد(ع) به عنوان جوانترین امام در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند، گفت: شهادت ایشان ناشی از جهالت افرادی است که دست خود را به خون امام معصوم آغشته کردند خداوند در عظمت این امام معصوم می‌فرماید: اگر کسی نسبت به امام جواد(ع) شناخت و معرفت پیدا کند بهشت بر او واجب می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات قابل توجه امام جواد(ع)، عنوان کرد: ایشان در مدینه به حفظ و توسعه حوزه علمیه که به دست مبارک اجداد مبارک ایشان تاسیس شده بود اقدام کردند همچنین فرهنگ ناب اسلام محمدی را حفظ  و اشاعه کردند و دیگر اینکه شبکه نمایندگان را برای امت اسلامی ترسیم کردند.

وی در پایان ادامه داد: امام جواد(ع) شاگردان بسیار بزرگی مانند حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) داشتند که بر سر سفره با کرامت ایشان کسب فیض می‌کردند در روایت است که عبدالعظیم حسنی(ع) از محضر امام جواد(ع) پرسیدند یابن الرسول الله ما در چهره شما نور جناب قائم را می‌بینیم آیا این طور است حضرت در پاسخ فرمودند: ما امامان همه از ناحیه خدا قائم بر هدایت مردم هستیم اما آن قائمی که خداوند به آن توصیه کرده ویژگی‌هایی دارد و آن این است که ایشان 313 یار داردند و زمانی ظهور می‌کنند که دنیا را فساد می‌گیرد و با ظهور ایشان عدالت جهان را فرا می‌گیرد./813/پ203/ب1

ارسال نظرات