۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۷۴۳۱۳

تشریح فعالیت‌های دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز

رییس دانشگاه تبریز به تشریح بخشی از فعالیت های یکساله دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت.
محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز ترتیب یافت، اظهار داشت: همایشی به همین مناسبت قرار است طی روزهای ششم و هفتم شهریور ماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه برگزار شود.

وی با بیان این‌که همایش به همت جامعه حامیان دانشگاه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در شرایطی برگزار می شود که در تنگنای اقتصادی قرار داریم، از این‌رو مجبور به کم کردن هزینه‌ها هستیم و خوشبختانه بخش قابل توجهی از تأمین مسائل مالی از سوی جامعه حامیان دانشگاه تأمین شده است.

پورمحمدی انجام کارهای پژوهشی و چاپ کتب مختلف، احداث یادمان‌، رونمایی از سرود دانشگاه تبریز، ضرب سکه و تمبر یادبود، کلیپ هفتاد ساله تبریز، یک دقیقه با تبریز برای تبریز ۲۰۱۸، افتتاح موزه دانشگاه به شکل نمادین و افتتاح 7  پروژه عمرانی در دانشگاه تبریز را از جمله برنامه های این همایش عنوان کرد.

رییس دانشگاه تبریز با بیان این‌کهبیش از ۷ پروژه بزرگ دانشگاه با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، افزود: تجلیل از پیشکسوتان، دانشمندان، دانشجویان، کارمندان و خیرین نمونه دانشگاه، برگزاری کنفرانس و سمینار علمی و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان این‌که وزیر علوم میهمان هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز خواهد بود، گفت: برنامه اصلی در هفتم شهریور ماه با حضور وزیر علوم و تحقیقات و مقامات استانی و اتحادیه مهم ملی و بین‌المللی و رؤسای دانشگاه‌های قفقاز و خاورمیانه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح بخشی از فعالیت های یکساله دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: نماینده محترم ولی فقیه در استان؛ در رأس شورای سیاستگذاری دبیرخانه قرار دارد و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی از سراسر استان عضو این مرکز هستند.

وی با بیان این‌که تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان عرصه وحدت حوزه و دانشگاه در دستور کار دبیرخانه قرار دارد، گفت: جمع آوری آثار علمی و رسانه‌ای منتشر شده با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه و فعالیت گروه های مختلف تخصصی از دیگر برنامه های دبیرخانه در طول سال است.

رییس دانشگاه تبریز در ادامه با بیان این‌که مؤسسه علوم اسلامی و انسانی سه علامه دانشگاه کنفرانس شعر و ادب سده هشتم هجری را برگزار کرده است، گفت: انجام طرح های ژوهشی و تحقیقاتی، انتشار یافته‌های علمی، برپایی نشست ها و سمینارهای مرتبط با علوم انسانی و اسلامی از جمله فعالیت های مؤسسه سه علامه دانشگاه تبریز است.

پورمحمدی با بیان این‌که گروه مطالعات خانواده نیز به جمع گروه‌های فعال در مؤسسه سه علامه دانشگاه تبریز اضافه شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز در برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی سبحانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع نیز همکاری خواهد داشت./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات